8 iun. 2016

The King

Regele

Decebal - Ultimul Rege al Dacilor

Regele Daciei - Decebal A domnit între 85-106.d.Hr
(Născut cca. 55-60 -a murit in 106 d.Hr.. A fost fiul lui Scorilo)

Descrierea autorului

Această lucrare reprezintă o incursiune vizuală în sufletul unei epoci apuse, dar care continuă să pulseze prin memoria colectivă a unui neam. Chipul regelui Decebal prinde contur sub tușele pensulei mele, nu doar ca o figură istorică, ci ca o forță vie, încremenită în pragul nemuririi precum un Hristos al neamului Românesc. Am dorit să redau în această pictură nu doar înfățișarea fizică a marelui conducător, ci și esența spiritului său – un amestec de noblețe, determinare, bravitate și sacrificiu.

Privirea sa adâncă, sculptată de lupte și gânduri, păstrează urmele unei națiuni întregi. Ochii săi, umbriți de război, dar luminați de ideal, privesc dincolo de timp, încărcați de povara unui destin tragic, dar demn. 
Barba sa deasă, precum pădurile munților Orăștiei, îi învăluie trăsăturile aspre, iar liniile feței spun povestea unor bătălii care nu au fost doar ale lui, ci ale unui întreg popor.Fundalul picturii este un amestec de tonuri dramatice ce poartă ecoul unor vremuri aspre.In pictură cumva se simte tăria unui rege care a ales moartea în locul umilinței, transformându-se astfel într-un simbol etern al rezistenței și al libertății.
Prin această lucrare, am dorit să imortalizez nu doar un portret, ci o întreagă epopee. Decebal nu este doar un personaj al trecutului – el este o prezență vie, o umbră care ne veghează și astăzi, amintindu-ne de curaj, onoare și sacrificiu. Fiecare trăsătură, fiecare reflex de lumină este un omagiu adus celui care a fost și va rămâne ultimul rege al dacilor."
Notă Istorică -pentru cei interesați
Dacia s-a aflat la apogeul puterii sale sub regele Decebal. Deși mai restrâns ca arie geografică decât Regatul lui Burebista (82-44 î.Hr.) - cuprinzând Transilvania, Banatul, Oltenia, centrul și sudul Moldovei, noul stat era mai puternic și mai bine organizat. 

Limitele statului dac în timpul lui Burebista (82-44 î.Hr.) au fost: în nord, Carpații Păduroși; în est, Pontul Euxin; în sud, munții Haemus (Munții Balcani); în vest, Dunărea Mijlocie. Progresele înregistrate în acest timp de societatea dacică erau multiple și importante: o populație numeroasă și grupată în jurul multor dave în care pulsa o vie activitate economică, legături comerciale cu lumea greco-romană, o cultură înfloritoare cu puternice elemente originale.

Regele Decebal a avut mai multe războaie cu romanii, care îi vor recunoaște abilitățile militare și politice. La începutul secolului III, la aproape 150 de ani de la afirmarea lui Decebal, istoricul roman Dio Cassius făcea regelui dac următorul portret elogios:

”Era foarte priceput în ale războiului și iscusit la faptă, știind să aleagă prilejul pentru a-l ataca pe dușman și a se retrage la timp. Abil în a întinde curse, era viteaz în luptă, știind a se folosi cu dibăcie de o victorie și a scăpa cu bine dintr-o înfrângere, pentru care lucru el a fost mult timp un potrivnic de temut al romanilor.”
Pe un vas funerar descoperit la Sarmizegetusa Regia ,altarul dacilor ,se poate citi textul "DECEBALVS PER SCORILO". Unele interpretări îl consideră în limba dacă, posibilul sens fiind de ”Decebal fiul lui Scorilo”

Încă din primul an de domnie, din anul 85, Decebal se confrunta cu o situație dificilă. Roma organizează prima campanie în inima Daciei.
Împăratul Domițian, pentru a-l pedepsi pe Decebal, trimite o armată comandată de prefectul Gărzii Pretoriene, Cornelius Fuscus, să treacă Dunărea. Într-un defileu carpatic, Decebal atrage forțele romane într-o cursă. Comandantul roman cade în luptă, iar Decebal duce în Munții Orăștiei prada de război: prizonieri, trofee și stindardul legiunii a V-a. Marea bătălie are loc la Tapae.La un an de la victorie, în 88, o armată romană condusă de Tettius Iulianus atacă din nou regatul lui Decebal, pătrunzând în Dacia prin Banat. Decebal așteaptă în defilelul de la Tapae. Confruntarea se încheie cu victoria romană. 

Deși înfrânt de romani, din cauza dificultăților întâmpinate de armatele imperiale în Pannonia în lupta cu quazii și marcomanii, care-l sprijiniseră pe regele dac, Decebal încheie o pace avantajoasă cu împăratul Domițian în anul 89. Decebal era numit client al Romei, iar regatul său, regat clientelar, primea meșteri mineri, instructori militari etc..

În schimbul unor subvenții în bani și ingineri, Decebal se recunoaște rege clientelar al Romei și continuă, în următorii 12 ani de pace, să-și consolideze puterea și statul. Procesul de centralizare a statului dac este accelerat, armata este echipată și instruită. Se inițiază un vast program de construcții civile și militare, îndeosebi în regiunea Munților Orăștie. Încearcă să stabilească relații cu popoare și state inamice Romei.Confruntările dintre daci și romani au reînceput în timpul împăratului Traian. La începutul anului 101, armata romană, condusă chiar de împărat, după ample pregătiri de aproape 3 ani, a atacat Dacia cu 13-14 legiuni și alte unități auxiliare (în total circa 150.000 de soldați). 

La 25 martie 101 împăratul părăsește Roma, traversează Dunărea pe poduri de vase la Lederata (Ramna) și Dierna (Orșova) pătrunzând în Dacia prin Banat. Dio Cassius menționează episodul în care burii germanici cu aliații lor îi trimit lui Traian o ciupercă uriașă pe care era scris un mesaj prin care romanii sunt sfătuiți pentru binele lor să se întoarcă la Roma. Are loc bătălia de la Tapae, în vara anului 101, iar Decebal încearcă să oprească înaintarea romană. Bătălia se încheie cu victoria romană.

În iarna și primăvara anului 102, Decebal este înfrânt la Nicopolis ad Istrum și în Dobrogea la Adamclissi. În toamna anului 102, Decebal este silit să încheie o pace zdrobitoare pentru Dacia: regele dac trebuia să dărâme zidurile cetăților, să cedeze o serie de teritorii și să renunțe la orice independență în politica externă.Din ordinul lui Traian, Apolodor din Damasc, cel mai vestit inginer al epocii, înalță, între Drobeta și Pontes, în anii 103-105, un pod peste Dunăre, pe care legiunile romane îl trec în vara anului 105, inițiind cel de-al doilea război dacic.

Abandonat de aliați, atacat prin Banat, Valea Oltului și Moldova, constrâns continuu la defensivă, Decebal se retrage în citadela din Munții Orăștiei. După cucerirea puternicelor cetăți care păzeau accesul spre capitală: Blidaru, Costești, Piatra Roșie, Bănița, Căpâlna, Tilișca, legiunile romane încep asediul Sarmizegetusei.În ciuda rezistenței, cetatea este cucerită și distrusă din temelii. Decebal, împreună cu câteva căpetenii, reușește să părăsească cetatea încercând să continue rezistența împotriva romanilor în interiorul țării. 

Este urmărit de cavaleria romană și pentru a nu cădea viu în mâinile dușmanului, Decebal s-a sinucis, ceea ce este atestat de stela funerară de la Filippi a lui Tiberius Claudius Maximus, ofițerul care a adus împăratului Traian capul și mâna dreaptă a lui Decebal, la Ranisstorum, existând și ipoteza că ar fi fost trădăt ,de unii dintre camarazi.O mare parte a teritoriului statului dac (Transilvania, Banatul și Oltenia) a fost transformată în vara anului 106 în provincie romană numita Dacia Felix, cu capitala situată la 40 de km de vechea capitală (incendiată în războiul dac din 105-106), purtând numele de Ulpia Traiana Dacica Augusta Sarmisegetusa. Muntenia și sudul Moldovei au fost încorporate în provincia Moesia Inferior.După înfrângerea dacilor, Traian a organizat la Roma o festivitate mare și costisitoare, de 123 de zile. Zeci de mii de daci au fost duși în sclavie la Roma, alte zeci de mii de daci au fugit din Dacia Romană pentru a evita sclavia. 

Detaliile celor două conflicte, grele și sângeroase au fost relatate de istoricul roman Dio Cassius, dar cele mai bune comentarii sunt basoreliefurile de pe Columna lui Traian, construită în Roma de Apolodor din Damasc (în 113), precum și de pe monumentul triumfal de la Adamclissi, din Dobrogea.Cu ajutorul foarte bogatului tezaur al regatului dac și cu aurul extras din minele de aur de la Roșia Montana, Imperiul Roman se va redresa financiar. Astfel, deși capitala provinciei romane (coloniei) era Ulpia Traiana Sarmisegetusa, cel mai important oraș din teritoriu era Apullum (Alba Iulia), oraș prin care trecea aproape întreaga cantitate de aur ce lua drumul vestic. Tot Dacia va mai oferi Imperiului mai multe legiuni militare alcătuite exclusiv din daci care vor lupta în multe colțuri ale Europei."

Notă-Cronică
„Decebal nu a fost numai o mare personalitate a istoriei românești, ci și arhetipul unui popor mare și vechi ... Herodot mărturisește că dacii erau "cei mai curajoși și cei mai onești" dintre traci , locuitorii stravechi ai spațiului dintre Munții Carpați și Fluviul Dunărea ."

Detalii tehnice

  • Titlu:Regele
  • Autor: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensiuni: 40 x 30 cm 
  • Tehnică: Ulei pe carton special- fine art professional 
  • Anul finalizării: 2016
  • Colecția: Rădăcini Naționale (inclusă în catalog) 

Disponibilitate

  • Status: Disponibil

Variante disponibile:

  • Unicat: Disponibil
  • Canvas printing: Disponibil- 👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • Ediție limitată: Disponibil 50/50 Exemplare la nivel mondial.Seria I👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉Aici 
  • Noktys Open Sea:👉 Aici

Daca va place acest blog, va puteti abona in partea din dreapta a acestui blog ,de asemenea puteti impartasii ceea ce va place cu piretnii dumneavoastra din spatiile social media prin distribuirea articolului.

  • Pentru orice informație, colaborări sau achiziții, nu ezitați să mă contactați!
    Sunt aici pentru a răspunde întrebărilor dumneavoastră și pentru a discuta idei interesante.
  • 👉Contactați-ma Aici

Copyright

© All Copyright reserved by Noktys Art House

The King

Decebalus - The Last King of the Dacians
King of Dacia - Decebalus He ruled between 85-106 Ac
(Born ca. 55-60 -died 106 Ac. He was the son of Scorilo)
Author's description:
This artwork represents a visual incursion into the soul of a bygone era, but which continues to pulsate through the collective memory of a nation. The face of King Decebalus takes shape under the strokes of my brush, not just as a historical figure, but as a living force, frozen on the verge of immortality like a Christ of the Romanian nation. I wanted to reproduce in this painting not only the physical appearance of the great leader, but also the essence of his spirit – a mixture of nobility, determination, bravery and sacrifice.
His deep gaze, sculpted by struggles and thoughts, preserves the traces of an entire nation. His eyes, shadowed by war, but illuminated by ideal, look beyond time, burdened by the burden of a tragic but dignified destiny.

His thick beard, like the forests of the Orăștie mountains, envelops his harsh features, and the lines of his face tell the story of battles that were not only his, but of an entire people. The background of the painting is a mixture of dramatic tones that carry the echo of harsh times. In the painting, one somehow feels the strength of a king who chose death instead of humiliation, thus transforming himself into an eternal symbol of resistance and freedom. With this work, I wanted to immortalize not just a portrait, but an entire epic. Decebal is not just a character from the past – he is a living presence, a shadow that watches over us even today, reminding us of courage, honor and sacrifice. Every feature, every reflection of light is a tribute to the one who was and will remain the last king of the Dacians.."

Historical Note:
Dacia was at the height of its power under King Decebalus. Although smaller in geographical area than the Kingdom of Burebista (82-44 BC) - encompassing Transylvania, Banat, Oltenia, central and southern Moldavia, the new state was stronger and better organized.

The boundaries of the Dacian state during Burebista's time (82-44 BC) were: in the north, the Wooded Carpathians; in the east, the Euxine Pontus; in the south, the Haemus Mountains (Balkan Mountains); in the west, the Middle Danube. The progress made by Dacian society during this time was multiple and important: a large population grouped around many davas in which a lively economic activity pulsed, commercial ties with the Greco-Roman world, a flourishing culture with strong original elements.

King Decebalus had several wars with the Romans, who would recognize his military and political abilities. At the beginning of the 3rd century, almost 150 years after Decebalus's claim, the Roman historian Dio Cassius gave the following eulogious portrait of the Dacian king:
"He was very skilled in war and skillful in action, knowing how to choose the opportunity to attack the enemy and retreat in time. Skilled in laying traps, he was brave in battle, knowing how to skillfully use a victory and escape defeat, for which he was for a long time a feared enemy of the Romans."

On a funerary vessel discovered at Sarmizegetusa Regia, the altar of the Dacians, the text "DECEBALVS PER SCORILO" can be read. Some interpretations consider it in the Dacian language, the possible meaning being "Decebalus son of Scorilo"
From the first year of his reign, in the year 85, Decebalus was faced with a difficult situation. Rome organized its first campaign in the heart of Dacia.

Emperor Domitian, in order to punish Decebalus, sends an army commanded by the prefect of the Praetorian Guard, Cornelius Fuscus, to cross the Danube. In a Carpathian gorge, Decebalus lures the Roman forces into a trap. The Roman commander falls in battle, and Decebalus takes the spoils of war to the Orăștie Mountains: prisoners, trophies and the banner of the 5th legion. The great battle takes place at Tapae. A year after the victory, in 88, a Roman army led by Tettius Iulianus attacks Decebalus' kingdom again, entering Dacia through Banat. Decebalus waits in the gorge at Tapae. The confrontation ends with a Roman victory.

Although defeated by the Romans, due to the difficulties encountered by the imperial armies in Pannonia in the fight against the Quadi and Marcomanni, who had supported the Dacian king, Decebalus concluded an advantageous peace with the emperor Domitian in the year 89. Decebalus was called a client of Rome, and his kingdom, a client kingdom, received mining craftsmen, military instructors, etc..
In exchange for subsidies in money and engineers, Decebalus recognized himself as a client king of Rome and continued, in the following 12 years of peace, to consolidate his power and state. The process of centralizing the Dacian state was accelerated, the army was equipped and trained. A vast program of civil and military construction was initiated, especially in the Orăștie Mountains region. He tried to establish relations with peoples and states hostile to Rome.

The confrontations between the Dacians and the Romans resumed during the reign of Emperor Trajan. At the beginning of 101, the Roman army, led by the emperor himself, after extensive preparations of almost 3 years, attacked Dacia with 13-14 legions and other auxiliary units (a total of about 150,000 soldiers).
On March 25, 101, the emperor left Rome, crossed the Danube on bridges of boats at Lederata (Ramna) and Dierna (Orșova), entering Dacia through Banat. Dio Cassius mentions the episode in which the Germanic Boers with their allies sent Trajan a giant mushroom on which was written a message advising the Romans to return to Rome for their own good. The Battle of Tapae took place in the summer of 101, and Decebalus tried to stop the Roman advance. The battle ended with a Roman victory.

In the winter and spring of 102, Decebalus was defeated at Nicopolis ad Istrum and in Dobrogea at Adamclissi. In the autumn of 102, Decebalus was forced to conclude a crushing peace for Dacia: the Dacian king had to tear down the walls of the fortresses, cede a number of territories and give up any independence in foreign policy. By order of Trajan, Apollodorus of Damascus, the most famous engineer of the era, built, between Drobeta and Pontes, in the years 103-105, a bridge over the Danube, which the Roman legions crossed in the summer of 105, initiating the Second Dacian War.

Abandoned by the allies, attacked through Banat, the Olt Valley and Moldavia, constantly forced to the defensive, Decebalus retreats to the citadel in the Orăștie Mountains. After conquering the powerful fortresses that guarded the access to the capital: Blidaru, Costești, Piatra Roșie, Bănița, Căpâlna, Tilișca, the Roman legions begin the siege of Sarmizegetusa. Despite the resistance, the fortress is conquered and destroyed from the foundations. Decebalus, together with several captains, manages to leave the fortress, trying to continue the resistance against the Romans inside the country.

He is pursued by the Roman cavalry and in order not to fall alive into the hands of the enemy, Decebalus committed suicide, which is attested by the funerary stele from Philippi of Tiberius Claudius Maximus, the officer who brought Emperor Trajan the head and right hand of Decebalus, at Ranisstorum, there is also the hypothesis that he was betrayed by some of his comrades.
A large part of the territory of the Dacian state (Transylvania, Banat and Oltenia) was transformed in the summer of 106 into a Roman province called Dacia Felix, with the capital located 40 km from the old capital (burned down in the Dacian war of 105-106), bearing the name of Ulpia Traiana Dacica Augusta Sarmisegetusa. Wallachia and southern Moldavia were incorporated into the province of Moesia Inferior. After the defeat of the Dacians, Trajan organized a large and expensive 123-day festival in Rome. Tens of thousands of Dacians were taken into slavery in Rome, other tens of thousands of Dacians fled Roman Dacia to avoid slavery.

The details of the two conflicts, heavy and bloody, were reported by the Roman historian Dio Cassius, but the best commentaries are the bas-reliefs on Trajan's Column, built in Rome by Apollodorus of Damascus (in 113), as well as on the triumphal monument at Adamclissi, in Dobrogea. With the help of the very rich treasury of the Dacian kingdom and the gold extracted from the gold mines at Roșia Montana, the Roman Empire would recover financially. Thus, although the capital of the Roman province (colony) was Ulpia Traiana Sarmisegetusa, the most important city in the territory was Apullum (Alba Iulia), a city through which almost the entire amount of gold that took the western route passed. Dacia will also offer the Empire several military legions composed exclusively of Dacians who will fight in many corners of Europe."
Note
"Decebalus was not only a great personality of Romanian history, but also the archetype of a great and ancient people ... Herodotus testifies that the Dacians were "the bravest and most honest" of the Thracians, the ancient inhabitants of the space between the Carpathian Mountains and the Danube River."
Technical details:
  • Title:The King
  • Author: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensions: 40 x 30 cm 
  • TechniqueOil on carboard
  • Finished in year: 2016
  • Collection: National roots (included in catalog)
Availability:
  • Status: Available
Available variants:
  • Unique: Available
  • Canvas printing: Available 👉 Here 
  • (dimensions can be customized)
  • Limited edition: Available 50/50 pieces at worldwide. Series I 👉Here 
  • (dimensions can be customized)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉 Here
  • Noktys Open Sea:👉  Here
If you like this blog, you can subscribe on the right side of this blog, you can also share what you like with your friends on social media by sharing the article.
  • For any information, collaborations or purchases, do not hesitate to contact me!
  • I am here to answer your questions and discuss interesting ideas.
  • 👉 Contact me here
Copyright

17 mai 2016

The passing of time

Trecerea timpului

Descrierea autorului

O lucrare care, la prima vedere, poate părea banală, la fel cum „Țipătul” lui Edvard Munch a fost perceput inițial ca fiind simplist sau copilăresc. Însă, în artă, adevărata capodoperă nu stă în complexitatea formală, ci în esența emoției transmise—în acel ceva inexplicabil care transformă o simplă imagine imortalizată, într-o operă veritabilă.

Trăirile surprinse în această lucrare sunt universale, întâlnite de fiecare dintre noi la un moment dat în viață, cel mai probabil. Indiferent de perspectiva din care privim—fie că suntem cel care așteaptă sau cel care întârzie—gândul unui „prea târziu” pândește mereu. Îmbătrânirea prea grăbită, dispariția prematură a cuiva drag sau pur și simplu necruțătoarea trecere a timpului care „nu a mai avut răbdare”, așa cum spune titlul romanului lui Marin Preda, sunt realități inevitabile.

Uitarea se așterne peste terasă, iar ea așteaptă. Vântul îi mângâie umerii goi, dar prezența lui ar fi fost căldura pe care o dorește. Un pahar de șampanie, parfumul unui trandafir, un gest mărunt care să spună: sunt aici. Dar el nu vine.
Orele se scurg, iar odată cu ele, frumusețea tinereții se estompează ca fumul risipit de vânt. Viața nu oferă repetiții—timpul nu așteaptă, nu iartă, nu se întoarce. Cât de ușor lăsăm clipele prețioase să se scurgă printre degete, orbi la propria noastră efemeritate.

Uneori uităm să prețuim clipa și să acționăm la momentul potrivit. Trăiește acum—nu lăsa frumusețea prezentului să devină regretul de mâine, timpul trece neîndurător.Această pictură este o oglindă a fragilității umane în fața timpului, timpul poate însemna un început, un sfârșit sau… niciodată.
Așadar folosește clipa și fapta când e timpul și momentul oportun!"

Detalii tehnice

  • Titlu:Trecerea timpului
  • Autor: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensiuni: 37 x 27 cm 
  • Tehnică: Ulei pe carton special- fine art professional 
  • Anul finalizării: 2016
  • Colecția: paradisul pierdut (inclusă în catalog) 

Disponibilitate

  • Status: Disponibil

Variante disponibile:

  • Unicat: Disponibil
  • Canvas printing: Disponibil- 👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • Ediție limitată: Disponibil 50/50 Exemplare la nivel mondial.Seria I👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉Aici 
  • Noktys Open Sea:👉 Aici

Daca va place acest blog, va puteti abona in partea din dreapta a acestui blog ,de asemenea puteti impartasii ceea ce va place cu piretnii dumneavoastra din spatiile social media prin distribuirea articolului.

  • Pentru orice informație, colaborări sau achiziții, nu ezitați să mă contactați!
    Sunt aici pentru a răspunde întrebărilor dumneavoastră și pentru a discuta idei interesante.
  • 👉Contactați-ma Aici

Copyright

© All Copyright reserved by Noktys Art House

The passing of time

Author's description:
A artwork that, at first glance, may seem banal, just as Edvard Munch’s “The Scream” was initially perceived as simplistic or childish. However, in art, the true masterpiece lies not in the formal complexity, but in the essence of the emotion conveyed—in that inexplicable something that transforms a simple immortalized image into a true work of art.

The feelings captured in this work are universal, encountered by each of us at some point in our lives, most likely. Regardless of the perspective from which we look—whether we are the one waiting or the one delaying—the thought of “too late” always lurks. Aging too quickly, the premature disappearance of someone dear or simply the relentless passage of time that “had no more patience,” as the title of Marin Preda’s novel says, are inevitable realities.
Oblivion spreads across the terrace, and it waits. The wind caresses her bare shoulders, but his presence would have been the warmth she craves. A glass of champagne, the scent of a rose, a small gesture to say: I'm here. But he doesn't come.

The hours pass, and with them, the beauty of youth fades like smoke scattered by the wind. Life offers no rehearsals—time does not wait, does not forgive, does not return. How easily we let precious moments slip through our fingers, blind to our own ephemerality.

Sometimes we forget to cherish the moment and act at the right time. Live now—don't let the beauty of the present become tomorrow's regret, time passes mercilessly. This painting is a mirror of human fragility in the face of time, time can mean a beginning, an end or… never.
So use the moment and the deed when the time and the moment are right!"
Technical details:
  • Title:The passing of time
  • Author: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensions: 37 x 27 cm 
  • TechniqueOil on carboard
  • Finished in year: 2016
  • Collection: Paradise lost (included in catalog)
Availability:
  • Status: Available
Available variants:
  • Unique: Available
  • Canvas printing: Available 👉 Here 
  • (dimensions can be customized)
  • Limited edition: Available 50/50 pieces at worldwide. Series I 👉Here 
  • (dimensions can be customized)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉 Here
  • Noktys Open Sea:👉  Here
If you like this blog, you can subscribe on the right side of this blog, you can also share what you like with your friends on social media by sharing the article.
  • For any information, collaborations or purchases, do not hesitate to contact me!
  • I am here to answer your questions and discuss interesting ideas.
  • 👉 Contact me here
Copyright

3 mai 2016

Signs of life

Semne de viață

Descrierea autorului

Această lucrare, având o legătură directă și profundă cu existența autorului, este descrisă exclusiv în catalogul din care face parte, destinat colecționarilor Noktys Art House și pe spatele lucrării.”

Detalii tehnice

  • Titlu:Semne de viață
  • Autor: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensiuni: 30 x 40 cm 
  • Tehnică: Ulei pe carton special- fine art professional 
  • Anul finalizării: 2016
  • Colecția: paradisul pierdut (inclusă în catalog) 

Disponibilitate

  • Status: Disponibil

Variante disponibile:

  • Unicat: Disponibil
  • Canvas printing: Disponibil- 👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • Ediție limitată: Disponibil 50/50 Exemplare la nivel mondial.Seria I👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉Aici 
  • Noktys Open Sea:👉 Aici

Daca va place acest blog, va puteti abona in partea din dreapta a acestui blog ,de asemenea puteti impartasii ceea ce va place cu piretnii dumneavoastra din spatiile social media prin distribuirea articolului.

  • Pentru orice informație, colaborări sau achiziții, nu ezitați să mă contactați!
    Sunt aici pentru a răspunde întrebărilor dumneavoastră și pentru a discuta idei interesante.
  • 👉Contactați-ma Aici

Copyright

© All Copyright reserved by Noktys Art House

Signs of life

Author's description:
„This artwork, having a direct and profound connection with the author's existence, is described exclusively in the catalog it is part of, intended for Noktys Art House collectors, and on the back of the artwork."
Technical details:
  • Title:Signs of life
  • Author: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensions: 30 x 40 cm 
  • TechniqueOil on carboard
  • Finished in year: 2016
  • Collection: Paradise lost (included in catalog)
Availability:
  • Status: Available
Available variants:
  • Unique: Available
  • Canvas printing: Available 👉 Here 
  • (dimensions can be customized)
  • Limited edition: Available 50/50 pieces at worldwide. Series I 👉Here 
  • (dimensions can be customized)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉 Here
  • Noktys Open Sea:👉  Here
If you like this blog, you can subscribe on the right side of this blog, you can also share what you like with your friends on social media by sharing the article.
  • For any information, collaborations or purchases, do not hesitate to contact me!
  • I am here to answer your questions and discuss interesting ideas.
  • 👉 Contact me here
Copyright

29 apr. 2016

The Fuhrer

Liderul

(Născut la: 20 Aprilie 1889- Decedat la: 30 Aprilie 1945)

Descrierea autorului

„Adolf Hitler-văzut ca întruchiparea unui straniu fenomen care se petrece atunci când o idee germinează într-o minte bolnavă, cu o personalitate puternică și un spirit arogant.Voința ca factor de cunoaștere, autodepașire și progres, preluată de la Arthur Schopenhauer și Friedrich Nietzsche, a devenit la Hitler voința de putere, iar ideea de autodepasire a transformat teoria supraomului într-o ideologie periculoasă.

Rezultatul:un monstru cu chip de om care a bulversat lumea în prima jumătate a sec.20, ducând la declanșarea celui de-al 2-lea razboi mondial.Cu o ideologie diabolică, cu certe calități de lider și orator, Hitler a contaminat cu ideile sale o națiune întreagă, înoculându-i conceptul de rasă superioară.

Portretul ilustrează tipologia unui lider vizionar cuprins de paranoiă, hotărât să-și ducă lupta -"My Kampf"-pentru a-și pune ideile megalomane în practică...chiar cu prețul genocidului.Surprins în uniformă militară de comandant SS Waffen, Fuhrerul prezintă postura unui veritabil gentleman.Eleganța însă, nu-i poate ascunde trasăturile caracteristice de pe chip, urmele de sânge și praful de pușcă sunt așternute la fel de elegant pe chipul lui sadic, precum faptele ce l-au consacrat în istoria umanității.

Aparte de opinia mea mai sus descrisa despre acest sociopat, această pictură are o puternică valoare documentară și istorică, servind ca un avertisment asupra pericolelor pe care le poate reprezenta un lider dus la extrem. Ea ne reamintește că puterea nu este întotdeauna un lucru benefic și că, în lipsa unei conștiințe trezite, tulburările mintale pot degenera în genocid. De-a lungul istoriei, toate formele de guvernare—fie ele religioase, militare sau politice—atunci când au fost împinse la extrem, au condus la tragedii sociale de proporții.

Prin urmare, această lucrare are o relevanță deosebită pentru istorici, colecționari de artă militară sau muzee dedicate studiului conflictelor și liderilor controversați. Fiind un posibil profil psihologic al unui lider în declinul său absolut, pictura poate fi o piesă esențială într-un muzeu de istorie sau unul militar, contribuind la înțelegerea și comemorarea evenimentelor tragice ale istoriei recente."

Detalii tehnice

  • Titlu:Liderul
  • Autor: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensiuni: 40 x 30 cm 
  • Tehnică: Ulei pe carton special- fine art professional 
  • Anul finalizării: 2016
  • Colecția: Atrocităţi și discrepanţe sociale (inclusă în catalog) 

Disponibilitate

  • Status: Disponibil

Variante disponibile:

  • Unicat: Disponibil
  • Canvas printing: Disponibil- 👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • Ediție limitată: Disponibil 50/50 Exemplare la nivel mondial.Seria I👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉Aici 
  • Noktys Open Sea:👉 Aici

Daca va place acest blog, va puteti abona in partea din dreapta a acestui blog ,de asemenea puteti impartasii ceea ce va place cu piretnii dumneavoastra din spatiile social media prin distribuirea articolului.

  • Pentru orice informație, colaborări sau achiziții, nu ezitați să mă contactați!
    Sunt aici pentru a răspunde întrebărilor dumneavoastră și pentru a discuta idei interesante.
  • 👉Contactați-ma Aici

Copyright

© All Copyright reserved by Noktys Art House

The Fuhrer

Author's description:
Adolf Hitler - seen as the embodiment of a strange phenomenon that happens when an idea germinates in a sick mind with a strong personality and an arrogant spirit.
The will as a factor of knowledge, self-exceeding and progress, taken over from Arthur Schopenhauer and Friedrich Nietzsche, became Hitler"s will for power, And the idea of self topping transformed the superhuman theory into a dangerous ideology.

The result: a monster with the face of a man who upset the world in the first half of the 20th century, leading to the outbreak of the Second World War.
With a diabolical ideology,with certain leadership  and speaker qualities,Hitler contaminated with his ideas a whole nation,inoculating it his superior race concept.

The portrait illustrates the typology of a visionary leader ill of paranoia, determined to take his fight - "My Kampf" - to put his megaloman ideas into practice ... even at the price of genocide.
Surprised in the military uniform of Commander SS Waffen, the Fuhrer seems to present the posture of a true gentleman. Elegance, however, can not conceal the characteristic features of the face, the traces of blood and gunpowder are as elegantly plaited on his sadistic face, such as the deeds that have consecrated him in the history of humanity.

Apart from my above-described opinion of this sociopath, this painting has a strong documentary and historical value, serving as a warning about the dangers of a leader taken to the extreme. It reminds us that power is not always a good thing and that, in the absence of an awakened conscience, mental disorders can degenerate into genocide. Throughout history, all forms of government—be they religious, military, or political—when pushed to the extreme have led to social tragedies of great proportions.

Therefore, this work has a particular relevance for historians, collectors of military art, or museums dedicated to the study of conflict and controversial leaders. As a possible psychological profile of a leader in his absolute decline, the painting can be an essential piece in a history or military museum, contributing to the understanding and commemoration of the tragic events of recent history."
Technical details:
  • Title:The Fuhrer
  • Author: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensions: 40 x 30 cm 
  • TechniqueOil on carboard
  • Finished in year: 2016
  • Collection: Atrocities and social discrepancies (included in catalog)
Availability:
  • Status: Available
Available variants:
  • Unique: Available
  • Canvas printing: Available 👉 Here 
  • (dimensions can be customized)
  • Limited edition: Available 50/50 pieces at worldwide. Series I 👉Here 
  • (dimensions can be customized)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉 Here
  • Noktys Open Sea:👉  Here
If you like this blog, you can subscribe on the right side of this blog, you can also share what you like with your friends on social media by sharing the article.
  • For any information, collaborations or purchases, do not hesitate to contact me!
  • I am here to answer your questions and discuss interesting ideas.
  • 👉 Contact me here
Copyright

Contact Me

Nume

E-mail *

Mesaj *