24 apr. 2016

Prince of darkness

Prințul Întunericului


Descrierea autorului

Această lucrare, având o legătură directă și profundă cu existența autorului, este descrisă exclusiv în catalogul din care face parte, destinat colecționarilor Noktys Art House și pe spatele lucrării.”

Detalii tehnice

  • Titlu:Prințul Întunericului
  • Autor: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensiuni: 40 x 30 cm 
  • Tehnică: Ulei pe carton special- fine art professional 
  • Anul finalizării: 2016
  • Colecția: Rădăcini Naționale (inclusă în catalog) 

Disponibilitate

  • Status: Disponibil

Variante disponibile:

  • Unicat: Indisponibil -disponibil în colecția Noktys Art House din Transilvania. Vă invit să-l vizionați la locație, însă nu este disponibil pentru vânzare, fiind parte a colecției personale a casei de tip muzeu Noktys.
  • Canvas printing: Disponibil- 👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • Ediție limitată: Disponibil 50/50 Exemplare la nivel mondial.Seria I👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉Aici 
  • Noktys Open Sea:👉 Aici

Daca va place acest blog, va puteti abona in partea din dreapta a acestui blog ,de asemenea puteti impartasii ceea ce va place cu piretnii dumneavoastra din spatiile social media prin distribuirea articolului.

  • Pentru orice informație, colaborări sau achiziții, nu ezitați să mă contactați!
    Sunt aici pentru a răspunde întrebărilor dumneavoastră și pentru a discuta idei interesante.
  • 👉Contactați-ma Aici

Copyright

© All Copyright reserved by Noktys Art House

Prince of darkness

Author's description:
This artwork, having a direct and profound connection with the author's existence, is described exclusively in the catalog it is part of, intended for Noktys Art House collectors, and on the back of the artwork."
Technical details:
  • Title:Prince of darkness
  • Author: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensions: 40 x 30 cm 
  • TechniqueOil on carboard
  • Finished in year: 2016
  • Collection: National roots (included in catalog)
Availability:
  • Status: Available
Available variants:
  • Unique: Unavailable- Uniquely available in the Noktys Art House collection in Transylvania. I invite you to view it on location, but it is not available for sale, being part of the personal collection of the Noktys museum house.
  • Canvas printing: Available 👉 Here 
  • (dimensions can be customized)
  • Limited edition: Available 50/50 pieces at worldwide. Series I 👉Here 
  • (dimensions can be customized)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉 Here
  • Noktys Open Sea:👉  Here
If you like this blog, you can subscribe on the right side of this blog, you can also share what you like with your friends on social media by sharing the article.
  • For any information, collaborations or purchases, do not hesitate to contact me!
  • I am here to answer your questions and discuss interesting ideas.
  • 👉 Contact me here
Copyright

16 apr. 2016

The Mime


Mimul

-Charles Spencer Chaplin Jr.-

(Născut la: 16 aprilie 1889 - Decedat la: 25 decembrie 1977)

Descrierea autorului

Această lucrare este un omagiu adus unui artist care a transformat tăcerea în emoție și gestul în poezie – Charlie Chaplin. Un vizionar al cinematografiei, un maestru al contrastelor, Chaplin a transformat comedia într-o artă profundă, în care râsul și lacrima coexistă în armonie.Pentru a-i păstra esența intactă, nu voi descrie această operă prin propriile cuvinte, ci voi lăsa să răsune ecoul gândurilor sale, exprimate la cea de-a 70-a aniversare. În aceste reflecții se află nu doar înțelepciunea unui om care a înfruntat destinul cu grație, ci și un îndemn universal la iubire de sine, autenticitate și simplitate.

Următoarele cuvinte memorabile au fost scrise de Charlie Chaplin la cea de-a 70-a aniversare a sa, în ziua de 16 aprilie 1959."

”În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înțeles că în toate împrejurările, mă aflam la locul potrivit, în momentul potrivit.Și atunci, am putut să mă liniștesc.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Stimă de sine.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am realizat că neliniștea și suferința mea emoțională nu erau nimic altceva decât semnalul că merg împotriva convingerilor mele.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Autenticitate.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să doresc o viață diferită și am început să înțeleg că tot ceea ce mi se întâmplă, contribuie la dezvoltarea mea.
Astăzi, știu că aceasta se numeste … Maturitate.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să realizez că este o greșeală să forțez o situație sau o persoană, cu singurul scop de a obține ceea ce doresc, știind foarte bine că nici acea persoană, nici eu însumi nu suntem pregătiți și că nu este momentul …
Astăzi, știu că aceasta se numește … Respect.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să mă eliberez de tot ceea ce nu era benefic … persoane, situații, tot ceea ce îmi consuma energia. La început, rațiunea mea numea asta egoism.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Amor propriu.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să-mi mai fie teamă de timpul liber și am renunțat să mai fac planuri mari, am abandonat mega-proiectele de viitor.Astăzi fac ceea ce este corect, ceea ce îmi place, când îmi place și în ritmul meu.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Simplitate.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să mai caut să am întotdeauna dreptate şi mi-am dat seama de cât de multe ori m-am înșelat.
Astăzi, am descoperit … Modestia.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să retrăiesc trecutul şi să mă preocup de viitor.
Astăzi, trăiesc prezentul, acolo unde se petrece întreaga viață.
Astăzi trăiesc clipa fiecărei zile.Și aceasta se numeşte Plenitudine.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înţeles că raţiunea mă poate înşela şi dezamăgi. Dar dacă o pun în slujba inimii mele, ea devine un aliat foarte prețios.Şi toate acestea înseamnă …
să ştii să trăiești cu adevărat.
Nu trebuie să ne temem de confruntări…din haos se nasc stelele."

Detalii tehnice

  • Titlu:Mimul
  • Autor: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensiuni: 40 x 30 cm 
  • Tehnică: Ulei pe carton special- fine art professional 
  • Anul finalizării: 2016
  • Colecția: Amprente în timp (inclusă în catalog)

Disponibilitate

  • Status: Disponibil

Variante disponibile:

  • Unicat: Disponibil
  • Canvas printing: Disponibil- 👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • Ediție limitată: Disponibil 50/50 Exemplare la nivel mondial.Seria I👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉Aici 
  • Noktys Open Sea:👉 Aici

Daca va place acest blog, va puteti abona in partea din dreapta a acestui blog ,de asemenea puteti impartasii ceea ce va place cu piretnii dumneavoastra din spatiile social media prin distribuirea articolului.

  • Pentru orice informație, colaborări sau achiziții, nu ezitați să mă contactați!
    Sunt aici pentru a răspunde întrebărilor dumneavoastră și pentru a discuta idei interesante.
  • 👉Contactați-ma Aici

Copyright

© All Copyright reserved by Noktys Art House

The mime

-Charles Spencer Chaplin Jr.-
(Born on: 16 April 1889 - Decesed on:25 December 1977)
Author's description:
This artwork is a tribute to an artist who transformed silence into emotion and gesture into poetry – Charlie Chaplin. A visionary of cinema, a master of contrasts, Chaplin transformed comedy into a profound art, in which laughter and tears coexist in harmony. In order to keep its essence intact, I will not describe this work in my own words, but will let the echo of his thoughts, expressed on his 70th birthday, resound. In these reflections lies not only the wisdom of a man who faced fate with grace, but also a universal call to self-love, authenticity and simplicity.

The following memorable words were written by Charlie Chaplin on his 70th birthday, April 16, 1959.
The day I really loved, I understood that under all circumstances, I was in the right place at the right time.And then, I was able to calm myself.
Today, I know this is called ... Self-Esteem.

The day I really loved, I realized that my anxiety and my emotional suffering were nothing but the signal that I was going against my beliefs.
Today, I know this is called ... Authenticity.

The day I really loved, I ceased to want a different life, and I began to understand that everything that is happening to me contributes to my development.
Today, I know this is called ... Maturity.

The day I really loved, I began to realize that it was a mistake to force a situation or a person with the sole purpose of achieving what I wanted, knowing very well that neither that person nor myself are and that's not the time ...
Today, I know this is called ... Respect.

The day I really loved, I began to free myself from everything that was not beneficial ... people, situations, everything that consumes my energy. At first, my reason called it selfish.
Today, I know this is called ... my own.

The day I really loved, I ceased to be afraid of my spare time, and I quit making big plans, abandoning mega-projects for the future.
Today I do what is right, what I like when I like it and in my rhythm.
Today, I know this is called ... Simplicity.

The day I really loved, I stopped trying to always be right, and I realized how many times I was wrong.
Today, I discovered ... Modesty.

The day I really loved, I ceased to relive the past and worry about the future.
Today, I live the present, where life takes place.
Today I live the moment of every day. 
And this is called Plenitude.

The day I really loved, I understood that reason can deceive and disappoint me. But if I put it in the service of my heart, she becomes a very precious ally.And all this means ... to know how to really live. "
We do not have to worry about confrontations ... the stars are born out of chaos."
Technical details:
  • Title:The mime
  • Author: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensions: 40 x 30 cm 
  • TechniqueOil on carboard
  • Finished in year: 2016
  • Collection: Imprints in time (included in catalog)
Availability:
  • Status: Available
Available variants:
  • Unique: Available
  • Canvas printing: Available 👉 Here 
  • (dimensions can be customized)
  • Limited edition: Available 50/50 pieces at worldwide. Series I 👉Here 
  • (dimensions can be customized)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉 Here
  • Noktys Open Sea:👉  Here
If you like this blog, you can subscribe on the right side of this blog, you can also share what you like with your friends on social media by sharing the article.
  • For any information, collaborations or purchases, do not hesitate to contact me!
  • I am here to answer your questions and discuss interesting ideas.
  • 👉 Contact me here
Copyright

4 apr. 2016

Katharina Siegel

Katharina Siegel

Iubirea secretă a lui Vlad Țepeș

Descrierea autorului

Istorie-Cine este ?
Katharina Siegel și Vlad Țepeș...O fată de condiție modestă și un voievod sangeros.
O poveste de iubire romantică, zbuciumată și pasională care a intrat în legendă.Parfumul ei străbate secolele și ne incita imaginația.Încercând să dezlege misterul unei relații imposibile, care totuși a rezistat 20 de ani, în ciuda tuturor piedicilor, tabloul readuce în lumina omului modern portretul ei descoperit printre paginile îngălbenite de vreme.Poate că din silueta ei zveltă de codană, din ochii albaștri și plini de viață, din făptura ei gingașă, vom înțelege care a fost cheia care a deschis fortăreața sufletului unui voievod cu faima de vampir.

Este cunoscută ca fiind una dintre cele mai importante iubite ale domnului Țării Românești : Vlad Țepeș

Cine ar fi crezut că inima de gheaţă a crudului voievod valah Vlad Țepeş a fost cucerită? De fiica unui ţesător sas din Corona, numele cetăţii Braşovului din acele timpuri.
Katharina este numele femeii care a fost copleşită cu…multă tandreţe de către cel intrat în memoria colectivă sub numele de "Dracula". Timp de peste 20 de ani a durat această relaţie, din care au rezultat cinci copii. Se pare că această femeie a fost singura fiinţă pentru care "Dracula" a făcut crize de gelozie…

Se spune că din momentul în care a văzut-o pe Katharina, Vlad Ţepeş a uitat complet de celelalte aventuri galante, printre care Ursulla din Schassburg/Sighişoara, Erika din Bistriţa şi Lize din Hermannstadt/Sibiu. 
Conform unor relatări ale cronicilor, se pare că multe din actele pline de cruzime ale voievodului se datorau frustrărilor, geloziei şi furiei pe care le resimţea "Dracula" departe de Katharina. 

Atunci când s-au cunoscut, frumoasa săsoaică avea doar 17 ani, iar Ţepeş 34. În apropierea Crăciunului din anul 1465, câteva fete foarte tinere se chinuiau să tragă la deal, prin zăpadă, o sanie mare, plină cu provizii pentru soldaţii din Bastionul Ţesătorilor, aflat în apropierea casei lui Vlad. Fiind împreună cu ofiţerii săi la baza dealului, a sărit să le ajute. Galanteria voivodului li s-a părut tuturor ciudată, până au înţeles că acesta nu-şi mai lua ochii de la codana blondă cu ochi albaştri.

Era vorba despre Katharina Siegel, care se remarcă printr-o frumuseţe ieşită din comun. Fata starostelui (zunftmeister) breslei ţesătorilor, Thomas Siegel, copilărise la Mânăstirea Franciscanelor din Mahlersdorf, după ce un incendiu cumplit îi lăsase pe părinţii ei săraci lipiţi.
Sărac, bolnav şi rămas fără casă, fostul conducător al breslei ţesătorilor locuia împreună cu familia sa la rudele soţiei, Susanna, născută Fronius, în aşa-numita Casă Tartler.
(Imobilul se află şi astăzi pe strada Poarta Şchei nr. 14 şi aparţine Bisericii Evanghelice. Până în urmă cu câţiva ani, aici a funcţionat o grădiniţă. )

Cruzime şi carnagiu

Ţepeş îi comanda Katharinei cele mai frumoase rochii, din mătăsuri şi dantele aduse din Veneţia şi Flandra. Cronica transilvană din secolul al XVIII-lea arată că idila Prinţului Vlad, guvernator militar, şi Duce de Făgăraş şi Amlaş, cu frumoasa Katharina a creat revoltă în rândurile pretendenţilor la mâna fetei, trei dintre ei provenind din familii înstărite ale comunităţii săseşti.
Conform cronicilor, la 2 aprilie 1459, supărat pe taxele mari impuse de saşii din Braşov şi intrigile capilor cetăţii, Vlad Ţepeş a distrus toate recoltele de grâne din Ţara Bârsei. A poruncit să fie prinşi sute de târgoveţi şi negustori care veneau cu marfă în cetate, pe care i-a dus lângă mahalaua oraşului, în zona Bartolomeului de astăzi şi i-a tras în ţeapă. 

Dimineaţa, sângerosul domnitor a luat micul dejun printre muribunzii care agonizau traşi în ţeapă. După moartea acestora, a poruncit jefuirea şi incendierea Bisericii Bartolomeu, precum şi incendierea satului Codlea.În timpul carnagiului, la urechile domnitorului a ajuns vestea că nevestele negustorilor din cetate au atacat casa unde locuia Katharina. Au bătut-o şi au pus-o la Stâlpul Infamiei. Pentru că i-au tăiat cozile, domnitorul a ameninţat că va da foc întregii cetăţi...Ca s-o scape pe iubita sa, i-a eliberat pe ceilalţi negustori saşi ce urmau să fie ucişi.

Pe o pernuţă de catifea-(Legenda)

Legenda spune că Ţepeş ar fi reuşit să recupereze una dintre cosiţele Katharinei, pe care apoi a păstrat-o pe o pernuţă de catifea. Se mai spune că, într-o zi, a surprins-o pe soţia sa că umbla în dulapul în care îşi ţinea, ca pe un obiect sacru, cosiţa. S-a supărat foc şi a bătut-o.

Vlad Țepeș vroia să o ia în căsătorie pe Katharina, dar rigorile religiei nu îi permiteau, deşi avea mai mulţi copii cu amanta din Braşov. I-a scris, chiar, de două ori Suveranului Pontif, Papa Pius II, cerându-i o scrisoare de indulgență pentru a i se anula căsătoria cu prima soţie, Anastasia Holszanska, nepoata reginei Poloniei. În 1462, cetatea de la sud de Carpaţi, unde s-a refugiat Ţepeş, este asediată de turci. Boierii l-au trădat, trecând de partea fratelui său, Radu cel Frumos, care era sprijinit de otomani.Legende locale relatează că, în 1462, Anastasia s-a sinucis, aruncându-se dintr-un turn în râul ce înconjura cetatea, dacă a fost de fapt ucisă...nu se ştie exact.

Cert este că...,Vlad Ţepeș era liber să se căsătorească, în sfârşit, cu Katharina, cu care avea deja trei copii: Vladislav „Laszlo” (n. 1456), Catherina (n. 1459) şi Christian (n. 1461). Însă un complot al foştilor săi rivali sfârşeşte prin întemniţarea lui Ţepeş la Buda, unde Matei Corvin i-a spus atunci că îl eliberează cu condiţia să o ia în căsătorie pe mătuşa sa, Elisabeta Corvin de Hunyadi. Astfel, Ţepeş a ratat oficializarea relaţiei cu Katharina. Însă a mai avut cu aceasta încă doi copii - Hanna (n. 1463) şi Sigismund (n. 1468).

Katharina i-a ramas aproape lui Dracula chiar şi după căderea acestuia de pe tron, în 1462, iar Ţepeş s-a îngrijit de toţi descendenţii săi, aşa cum atestă cărţile funciare din anul 1850 ale familiilor Draguly, Laszlo sau Siegel. Asasinarea voievodului, în 1477, a pus capăt celei de-a doua domnii şi dragostei dintre el și Katharina. Iar frumoasa care l-a cucerit până la moarte pe Dracula s-ar fi întors la mânăstire. De ce să nu recunoaştem, o poveste de dragoste spectaculoasă, pe măsura fascinantei personalităţi al lui Vlad Ţepeş."

Cunosc multe despre această persoană și, în special, despre viața lui Dracula. Motivul pentru care am realizat această pictură nu este întâmplător, așa cum ar putea părea la prima vedere. V-am povestit mai sus câteva detalii despre Katharina Siegel și despre această poveste, pentru cei care nu erau familiarizați cu ea până acum. În continuare, vă voi explica mai detaliat despre pictura mea în sine.

Descriere pictura:
Această lucrare a fost realizată pe baza unei xilogravuri în alb și negru, descoperită de istorici într-un manuscris personal al lui Țepeș. Aceasta este singura imagine reprezentativă cunoscută, care ne ajută să conturăm o imagine mai clară despre aspectul acestei tinere domnițe.Pentru a nu risca să omit detalii importante, am încercat să mă inspir din acest document, ținând cont atât de informațiile din izvoarele istorice, cât și de starea vizuală a xilogravurii timpului. Astfel, am dorit să ofer o interpretare coloră cât mai fidelă realității.

Consider că această personalitate joacă un rol important în istoria poporului nostru, despre care se cunosc prea puține lucruri, iar cele ce sunt prezentate publicului sunt adesea doar în mici doze, cu mare zgârcenie.Având în vedere că aceste valori naționale trebuie păstrate vii în memoria colectivă, am ales să abordez acest subiect, și pentru faptul că nu există o pictură, o sculptură sau alte opere imortalizate în timp care să aducă aminte celor ce vor veni despre această poveste fascinantă și frumoasă. 

Probabil că, dacă am fi fost nemuritori, nu am mai fi avut nevoie de pictori. Totuși, în realitatea actuală, pictorii își păstrează importanța socială de-a lungul vremurilor. Chiar și în aceste timpuri ciudate, se pare că arta rămâne relevantă. Poate că pentru unii, subiectul acestei lucrări nu este de mare interes, mai ales pentru globaliști, dar pentru cei care încă se simt parte dintr-un neam și care iubesc valorile, reperele și tradițiile țării lor, este un subiect semnificativ. Aceasta este, până în prezent, singura pictură color existentă în istorie ,dedicată acestui subiect, iar speranța mea este ca ea să contribuie, în viitor, la înțelegerea mai profundă a lui Țepeș și a vieții voievozilor. Într-o eră ce pare să se îndrepte către pierzanie, poate această lucrare va rămâne ca o mărturie pentru cei care vor căuta să afle mai multe despre trecutul nostru.

Povestea m-a inspirat să o găsesc pe Katharina Siegel ca muze, aprofundând documentațiile despre acest subiect, pentru a oferi informații despre o imagine care nu exista inițial decât în gravura respectivă. Realist vorbind, despre majoritatea voievozilor din trecut avem câte o imagine, fie din gravuri ale vremii, fie de pe monede bătute sau din picturile bisericilor ortodoxe. Însă multe dintre acestea au fost ascunse sau distruse după anii '90, în special prin 'satanizarea' populației, prin zugrăvirea în alb a unor imagini istorice aflate în bisericile vechi.Azi culte sataniste în mare parte acoperite sub iluzia "Divinității", mafie și bani, nimic spiritual, simulări și atât, la fel ca și "enoriașii" care devin posedați atunci când le trec pragurile.Toate aceste distrugeri culturale, doar pentru a șterge trecutul și reperele culturale ale națiunii, făcându-i pe cei din prezent mai ușor de manipulat.

Mi-am amintit și de Tudor Vladimirescu, a cărui imagine coloră a ajuns la noi doar datorită pictorului Theodor Aman. Probabil că Aman, la fel ca și mine acum, a documentat intens subiectul, pentru a reda cât mai fidel trăsăturile personajului, folosindu-se de cronicile vremii și de alte surse istorice pentru a crea o imagine corectă. În acest context, portretul său este acum o amprentă importantă în memoria colectivă despre personajul reamintit.De fapt, doar datorită lui Aman avem idee despre cum arăta clar, T.Vladimirescu.

Eu nu am abordat o personalitate la fel de notabilă. Din păcate, femeile nu au avut prea mult loc în istorie, decât prin prisma unor figuri sonore. Poate de aceea Katharina Siegel nu a fost portretizată într-o lucrare coloră până acum, ori ca nu a fost considerată ca fiind  importantă prezența ei în istorie ori din alte interese strict politice și istorice...,majoritatea artiștilor de astăzi fiind mai preocupați de comerț decât de promovarea culturii și de abordarea subiectelor intelectuale din păcate. Totuși, personal, m-a fascinat acest personaj, drama și povestea ei, dar mai ales contrastul dintre o femeie simplă, o țărancă, și un prinț cunoscut pentru cruzimea și maleficul său. Discrepanța dintre cei doi este uluitoare, dar esența poveștii rămâne un exemplu puternic: iubirea poate îmblânzi chiar și "diavolul" iar asta m-a motivat a o pictez pe ea, că pe "diavol" il știm deja ....

Sper ca această pictură, poveste și descriere să inspire și alți artiști să abordeze acest subiect, pentru a aduce mai multe informații și perspective asupra unor personaje importante ale istoriei, care merită să fie mai bine cunoscute. Este esențial ca astfel de figuri, uneori uitate sau prea puțin explorate, să își găsească locul în cultura noastră vizuală și în memoria colectivă, pentru a oferi generațiilor viitoare o înțelegere mai profundă a trecutului și a valorilor care ne definesc ca națiune.”

Detalii tehnice

  • Titlu:Katharina Siegel
  • Autor: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensiuni: 40 x 30 cm 
  • Tehnică: Ulei pe carton special- fine art professional 
  • Anul finalizării: 2016
  • Colecția: Rădăcini Naționale (inclusă în catalog)

Disponibilitate

  • Status: Disponibil

Variante disponibile:

  • Unicat: Disponibil
  • Canvas printing: Disponibil- 👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • Ediție limitată: Disponibil 50/50 Exemplare la nivel mondial.Seria I👉Aici 
  • (dimensiunile pot fi personalizate)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉Aici 
  • Noktys Open Sea:👉 Aici

Daca va place acest blog, va puteti abona in partea din dreapta a acestui blog ,de asemenea puteti impartasii ceea ce va place cu piretnii dumneavoastra din spatiile social media prin distribuirea articolului.

  • Pentru orice informație, colaborări sau achiziții, nu ezitați să mă contactați!
    Sunt aici pentru a răspunde întrebărilor dumneavoastră și pentru a discuta idei interesante.
  • 👉Contactați-ma Aici

Copyright

© All Copyright reserved by Noktys Art House

Katharina Siegel

The secret love of Vlad Tepes
Author's description:
History-Who is it?
Katharina Siegel and Vlad Tepes...A girl of modest condition and a bloody voivode.
A romantic, turbulent and passionate love story that has become a legend. Her perfume crosses the centuries and excites our imagination. Trying to unravel the mystery of an impossible relationship, which nevertheless lasted 20 years, despite all the obstacles, the painting brings back to the light of modern man her portrait discovered among the pages yellowed by time. Perhaps from her slender figure of a cod, from her blue eyes full of life, from her delicate creature, we will understand what was the key that opened the fortress of the soul of a voivode with the fame of a vampire.

She is known as one of the most important lovers of the ruler of Wallachia: Vlad Tepes

Who would have thought that the icy heart of the cruel Wallachian voivode Vlad Tepes was conquered? By the daughter of a Saxon weaver from Corona, the name of the Brasov fortress at that time.Katharina is the name of the woman who was overwhelmed with…much tenderness by the one who entered the collective memory under the name of "Dracula". This relationship lasted for over 20 years, from which five children resulted. It seems that this woman was the only being for whom "Dracula" had fits of jealousy…

It is said that from the moment he saw Katharina, Vlad Ţepeş completely forgot about his other gallant adventures, including Ursulla from Schassburg/Sighişoara, Erika from Bistriţa and Lize from Hermannstadt/Sibiu.According to some chronicles, it seems that many of the voivode's cruel acts were due to the frustrations, jealousy and anger that "Dracula" felt away from Katharina.

When they met, the beautiful Saxon woman was only 17 years old, and Ţepeş was 34. Near Christmas in 1465, several very young girls were struggling to pull a large sledge full of provisions up the hill through the snow for the soldiers in the Weavers’ Bastion, located near Vlad’s house. Being with his officers at the bottom of the hill, he jumped to help them. The voivode’s gallantry seemed strange to everyone, until they realized that he could no longer take his eyes off the blond, blue-eyed girl.

It was Katharina Siegel, who was distinguished by her extraordinary beauty. The daughter of the master (zunftmeister) of the weavers’ guild, Thomas Siegel, had grown up at the Franciscan Monastery in Mahlersdorf, after a terrible fire had left her parents poor and destitute.Poor, sick and homeless, the former leader of the weavers' guild lived with his family at the relatives of his wife, Susanna, née Fronius, in the so-called Tartler House.
(The building is still located today at 14 Poarta Şchei Street and belongs to the Evangelical Church. Until a few years ago, a kindergarten operated here. )

Cruelty and carnage

Şepeş ordered Katharina the most beautiful dresses, made of silks and lace brought from Venice and Flanders. The 18th-century Transylvanian chronicle shows that the idyll of Prince Vlad, military governor and Duke of Făgăraş and Amlaş, with the beautiful Katharina created a revolt among the suitors for the girl's hand, three of whom came from wealthy families of the Saxon community.

According to the chronicles, on April 2, 1459, angry at the high taxes imposed by the Saxons in Braşov and the intrigues of the leaders of the fortress, Vlad the Impaler destroyed all the grain harvests in the Land of Bârsei. He ordered the capture of hundreds of merchants and traders who were bringing goods to the fortress, whom he took near the slums of the city, in the area of ​​today's Bartolomeu, and impaled them.

In the morning, the bloody ruler had breakfast among the dying people who were agonizingly impaled. After their death, he ordered the looting and burning of the Bartolomeu Church, as well as the burning of the village of Codlea. During the carnage, the ruler heard that the wives of the merchants in the fortress had attacked the house where Katharina lived. They beat her and put her on the Pillar of Infamy. Because they cut off his tails, the ruler threatened to set the entire city on fire... To save his beloved, he freed the other Saxon merchants who were about to be killed.

On a velvet cushion-(Legend)

Legend says that Șepeș managed to recover one of Katharine's braids, which he then kept on a velvet cushion. It is also said that, one day, he surprised his wife walking in the closet where she kept her braid, as if it were a sacred object. He got angry and beat her.

Vlad the Impaler wanted to marry Katharina, but the rigors of religion did not allow it, although he had several children with his mistress in Braşov. He even wrote twice to the Supreme Pontiff, Pope Pius II, asking for a letter of indulgence to annul his marriage to his first wife, Anastasia Holszanska, the niece of the Queen of Poland. In 1462, the fortress south of the Carpathians, where Ţepeş had taken refuge, was besieged by the Turks. The boyars betrayed him, siding with his brother, Radu the Handsome, who was supported by the Ottomans. Local legends relate that, in 1462, Anastasia committed suicide by throwing herself from a tower into the river surrounding the fortress, whether she was actually killed...it is not known exactly.

What is certain is that..., Vlad the Impaler was finally free to marry Katharina, with whom he already had three children: Vladislav "Laszlo" (b. 1456), Catherina (b. 1459) and Christian (b. 1461). However, a plot by his former rivals ended with the Impaler's imprisonment in Buda, where Matthias Corvinus told him that he would release him on condition that he marry his aunt, Elisabeth Corvinus de Hunyadi. Thus, the Impaler missed out on formalizing his relationship with Katharina. However, he had two more children with her - Hanna (b. 1463) and Sigismund (b. 1468).

Katharina remained close to Dracula even after his fall from the throne in 1462, and the Impaler took care of all his descendants, as attested by the land books from 1850 of the Draguly, Laszlo or Siegel families. The assassination of the voivode in 1477 put an end to his second reign and the love between him and Katharina. And the beauty who conquered Dracula to death would have returned to the monastery. Why not admit it, a spectacular love story, commensurate with the fascinating personality of Vlad the Impaler."

I know a lot about this person and, in particular, about Dracula's life. The reason why I made this painting is not accidental, as it might seem at first glance. I told you above some details about Katharina Siegel and about this story, for those who were not familiar with it before. Next, I will explain in more detail about my painting itself.

Painting description:
This artwork was made based on a black and white woodcut, discovered by historians in a personal manuscript of Țepeș. This is the only known representative image, which helps us to outline a clearer picture of the appearance of this young lady. In order not to risk omitting important details, I tried to draw inspiration from this document, taking into account both the information from historical sources and the visual condition of the woodcut of the time. Thus, I wanted to offer a color interpretation as faithful as possible to reality.

I believe that this personality plays an important role in the history of our people, about whom too little is known, and what is presented to the public is often only in small doses, with great stinginess. Considering that these national values ​​must be kept alive in the collective memory, I chose to address this subject, also because there is no painting, sculpture or other works immortalized in time that would remind those who will come about this fascinating and beautiful story.

Probably, if we were immortal, we would no longer need painters. However, in today’s reality, painters retain their social importance throughout time. Even in these strange times, it seems that art remains relevant. Perhaps for some, the subject of this work is not of great interest, especially for globalists, but for those who still feel part of a nation and who love the values, landmarks and traditions of their country, it is a significant subject. This is, to date, the only color painting in history dedicated to this subject, and my hope is that it will contribute, in the future, to a deeper understanding of Țepeș and the lives of the voivodes. In an era that seems to be heading towards perdition, perhaps this work will remain as a testimony for those who will seek to learn more about our past.

The story inspired me to find Katharina Siegel as a muse, deepening the documentation on this subject, to provide information about an image that originally existed only in the engraving. Realistically speaking, we have an image of most of the voivodes of the past, either from engravings of the time, or from minted coins or from paintings in Orthodox churches. But many of these were hidden or destroyed after the 90s, especially through the 'satanization' of the population, through the whitewashing of historical images found in old churches. Today, Satanist cults are largely covered under the illusion of "Divinity", mafia and money, nothing spiritual, simulations and that's it, as are the "parishioners" who become possessed when they cross their thresholds. All this cultural destruction, just to erase the past and cultural landmarks of the nation, making those of the present easier to manipulate.

I also remembered Tudor Vladimirescu, whose color image reached us only thanks to the painter Theodor Aman. Probably Aman, like me now, intensively documented the subject, in order to reproduce the character's features as faithfully as possible, using the chronicles of the time and other historical sources to create a correct image. In this context, his portrait is now an important imprint in the collective memory of the remembered character. In fact, only thanks to Aman do we have a clear idea of ​​what he looked like, T.Vladimirescu.

I did not approach such a notable personality. Unfortunately, women have not had much place in history, except through the prism of some resonant figures. Maybe that is why Katharina Siegel has not been portrayed in a color work until now, or because her presence in history was not considered important or because of other strictly political and historical interests..., most artists today being more concerned with commerce than with promoting culture and addressing intellectual subjects, unfortunately. However, personally, I was fascinated by this character, her drama and story, but especially the contrast between a simple woman, a peasant, and a prince known for his cruelty and evil. The discrepancy between the two is astonishing, but the essence of the story remains a powerful example: love can tame even the "devil" and this motivated me to paint her, because we already know the "devil" ...

I hope that this painting, story and description will inspire other artists to approach this subject, to bring more information and perspectives on important figures of history, who deserve to be better known. It is essential that such figures, sometimes forgotten or too little explored, find their place in our visual culture and collective memory, to offer future generations a deeper understanding of the past and the values ​​that define us as a nation.”
Technical details:
  • Title:Katharina Siegel
  • Author: S.Andrei alias Noktys
  • Dimensions: 40 x 30 cm 
  • TechniqueOil on carboard
  • Finished in year: 2016
  • Collection: National roots (included in catalog)
Availability:
  • Status: Available
Available variants:
  • Unique: Available
  • Canvas printing: Available 👉 Here 
  • (dimensions can be customized)
  • Limited edition: Available 50/50 pieces at worldwide. Series I 👉Here 
  • (dimensions can be customized)
  • NFT: 
  • Noktys Rarible :👉 Here
  • Noktys Open Sea:👉  Here
If you like this blog, you can subscribe on the right side of this blog, you can also share what you like with your friends on social media by sharing the article.
  • For any information, collaborations or purchases, do not hesitate to contact me!
  • I am here to answer your questions and discuss interesting ideas.
  • 👉 Contact me here
Copyright

Contact Me

Nume

E-mail *

Mesaj *