14 apr. 2018

Mark Zuckerberg Product

„Produsul Mark Zuckerberg”
Descrierea autorului:
Mă gândeam la ”Facebook Sapiens” ,este vorba despre o subspecie umană , cu inteligență artificială,o ființă răvășită,cu ochii goi și cu privirea fixă ce nu-și mai găsește locul în lumea reală din care a fost creată de ”zeul modern ” al epocii actuale...

Mark Zuckerberg zeul suprem al paradisului superficial ,imoral și non intelectual, a creat această lume probabil gândindu-se că așa vor avea căminul toți în același loc...
Punct gândit, punct lovit! și a reusit. 
Eu fiind prototipul lui Lucifer, omul din frumoasa poveste..., sunt unul dintre cei care se întoarce împotriva creatorului,care a lăsăt o lume accidental și a fugit de la fața locului.
Nu ,eu nu sunt un zombie, eu și trăiesc ,nu doar exist, eu și exist ,nu doar persist,eu și gândesc, nu doar privesc,în această lume.


Această pictură poate fi portretul în oglindă al oricui se lasă prins de adicția internetului,neîntelegând că refugierea din realitate într-un spațiu virtual este,de fapt,o formă de alienare a omului modern.

Am conceput această lucrare cu gândul la vulnerabilitatea omului în fața atâtor tentații pe care le oferă platformele de așa zisă "socializare".
Cea mai populară dintre ele,Facebook,a devenit un fel de univers paralel care transformă oamenii în niște ființe mecanice care se comportă precum niște zombi lipsiți de viață,sentimente sau valori morale.

Trăiesc teleghidați,fără a-i interesa viața propriu-zisă,existenta lor reală.Reproduc aceleași acțiuni în fiecare zi,fără să-și dea seama că,în timp ce trăiesc în interiorul acestei dimensiuni virtuale ,ei mor de fapt în exteriorul ei.

În acest timp natura,deși afectată și ea de procesul accelerat de schimbare,își continuă cursul,creind armonie în jurul nostru în speranța că ne vom mai bucura de prezența ei.Capteaza energiile cosmice și ne susține viața cu ele ,în timp ce pentru noi nu mai are importanță, decât în scopul distrugerii sale accelerate ,în scopul comodității mecanice care ne transformă în uscături ,înlemnite în fața unui cadru ,unei imagini,precum un copac care nu poate mișca din rădăcini.


Din când în când,atunci când reușim să ne smulgem din acest block comun numit Facebook,simțim pentru câteva clipe că trăim cu adevarat.Dar numai pentru puțin timp.Chiar și acolo,în mijlocul naturii,preferam să ne hrănim psihicul,sufletul,respirând într-o lume imaginară,superficială,cu oameni egoiști,la fel de zombi ca și noi...

Introvertiți și apatici în lumea reală,ne complăcem în acest abator psihologic în care ne devorăm unii pe alții,hrănindu-ne cu pseudocultura,într-o lume în care lipsa de valori și moralitate ne transformă într-un fel de hibrizi între om și animal sălbatic feroce.
Mereu la pândă,ne spionam reciproc furându-ne unii altora ideile și barfindu-ne reciproc,într-un joc psihologic ce seamană cu razboiul lumii de dincolo de viață.


Ancorați în această lume virtuală populată în majoritate de oameni care își ascund identitatea sub profile fictive,printre tot felul de ”virusi”,ne hrănim deseori existența zilnică cu iluzii, o hrană bogată în proteine imorale, superficialitate,ipocrizie și egoism, suficientă să ne hrănească visele,atunci când constiința noastră doarme în lume reală.

Rămânem captivi ca într-o cușcă într-o comuniune mediocră,superficială,care ne face incapabili de evoluție, ne rupe din toate punctele de vedere ca rasă, ca moralitate, ca valori cu adevărat importante.Ne pierdem identitatea,ne irosim viața și ne batem joc de existența adevărata în care armonia omului cu natura, cu viața și semenii era cu adevărat importantă în evoluția speciei noastre ,presupun avansate pe această planetă...

Mă gândesc uneori ce gol mare va rămâne atunci când Facebook își va pierde gloria și va disparea.
Pentru mulți va fi ca o apocalipsă,ca dispariția unei lumi paralele.Va fi ca un balon de ”oxigen”  care se sparge,luând cu el iluziile atâtor suflete nefericite.

Rămâne însă de văzut ce anume va umple acest gol imens, să sperăm că evoluția subspeciei noastre ”Facebook Sapiens” nu va urma într-o cușcă mai modernă, mai bine dezvoltată și confortabilă pentru acești zombilitici teleghidați...

Îți aduci aminte cum era viața ta înainte de facebook?care erau activitățile tale,și ce rol avea natura în tot ceea ce reprezenta viața pentru existența ta reala...?
Îți mai aduci aminte... dar ... sau poate...

Poate!
Descriere tehnică:
Tehnică - Ulei -H.p.placaj-carton 40 x 30 cm .(cu ramă 46 x 36 cm)
Finalizat în anul 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
Această lucrare provine din colecția "Atrocităţi și discrepanţe sociale"
© Copyright Reserved by Noktys Nokte



Mark Zuckerberg Product”
Author's description:
Mark Zuckerberg,the supreme god of  superficial,immoral and non-intellectual paradise,has created this world probably thinking that thus ,all the people  will have a common home at the same time.
I was thinking of Facebook Sapiens, it's a human subspecies with artificial intelligence, a ravaged beast, a naked eye and a fixed look that finds no place in the real world from which it was created by the "modern god" of the current age ...

Mark Zuckerberg,the supreme god of  superficial,immoral and non-intellectual paradise,has created this world probably thinking that thus ,all the people  will have a common home at the same time...
Thinking point, hit point! and he succeeded. I'm the prototype of Lucifer, the man in the beautiful story ..., I'm one of those who turns against the creator who left an accidental world and ran away from the scene.
No, I'm not a zombie, and I live, not just exist, and I exist, not just persist, I think, not just look, in this world.

This painting can be the portrait in the mirror of anyone who gets caught up by the internet addiction,not understanding that the refuge from reality  into a virtual space is,in fact,a form of alienation of the modern man.

I conceived this artwork with the thought of human vulnerability in the face of the temptations offered by so-called "socialization" platforms. The most popular of them,Facebook,has become a kind of parallel universe that transforms people into some mechanical beings that behave such as lifeless zombies without feelings or moral values.
They live teleghidated, without their own life, their real existence. They replicate the same actions every day, without realizing that while they live inside this virtual dimension, they actually die outside.

During this time nature, although affected by the accelerated process of change, continues its course, creating harmony around us in the hope that we will enjoy its presence.It captures the cosmic energies and sustains our lives with them,while for us is no longer important,except for its accelerated  destruction,in order to assure a mechanic comfort meant to transform us into lean and  lanky creatures lying in front of a screen,of an image,like a tree that cannot move because of its roots.

From time to time, when we manage to get out of this common block called Facebook, we feel for a few moments that we really live. But only for a little while. Even there, in the middle of nature, we prefer to nourish our psyche, soul, breathing in an imaginary, superficial world with selfish people, just as zombies as we are...

Introverted and apathetic in the real world, we indulge in this psychological slaughterhouse in which we devour each other, feeding us with pseudoculture, in a world where lack of values ​​and morality transform us into a kind of hybrids between man and animal wildly ferocious. Always on the watch,we spy each other , fumbling each other's ideas and slandering each others, in a phychological game that is similar to the war of the world  from beyond the life.

Anchored in this virtual world, mostly populated by people who hide their identity under fictitious profiles, among all sorts of "viruses," we often feed our daily existence with illusions, a food rich in immoral proteins, superficiality, hypocrisy and selfishness, feed our dreams when our consciousness sleeps in the real world.

We remain captives as in a cage in a mediocre, superficial communion that makes us incapable of evolution, breaks us from all points of view as race, morality, as truly important values. We lose our identity, we waste our lives and we we play a real existence game where man's harmony with nature, with life and fellowship was really important in the evolution of our species, suppose advanced on this planet ...

I sometimes think of what big goal will remain when Facebook loses its glory and it will disappear. For many it will be like an apocalypse like the disappearance of a parallel world. It will be like a balloon of "oxygen" that breaks, taking illusions with it But let us see what this huge gap will fill, hopefully our evolution of subspecies will not follow in a more modern cage, better developed and comfortable for these telegraphed zombies

Do you remember how your life was before facebook - what were your activities, and what role did nature have in everything that life represented for your real existence ...?
You remember ... but ... or maybe ...
May be!

Tehnical description:
Technique - Oil -l.o cardboard 40 x 30 cm.(With frame 46 x 36 cm)
Finished in year 2018
Author - Stoian Andrei Stefan 
This artwork comes from the "Atrocities and social discrepancies"Collection.
©  Copyright Reserved by Noktys Nokte

5 apr. 2018

The Emblem of Japan


Emblemă a Japoniei
Descrierea autorului:
„Figură emblematică a țării soarelui răsare , gheișa e un prototip de feminitate specific unei tradiții culturale aparte.
Aceste tinere domnițe sunt ilustrarea vie a gingășiei și rafinamentului comportamental ridicate la rang de artă.

"Gheișa " înseamnă "o persoană a artelor", dansatoare și interpretă a tradițiilor de artă japoneză.Centrul culturii " Gheișa" a fost și rămâne Kyoto , locul unde instruirea gheișelor are o vechime de patru secole.
Între copila cu ochi negri migdalați ,larg deschiși către o realitate copleșitoare ,și geiko cea sigură de sine , instruită să creeze în jurul ei armonie și plăceri rafinate , drumul e lung și presupune parcurgerea mai multor etape.O cizelare continuă a spiritului , secondată de ritualuri și modificări ale stilului vestimentar și comportamental până la atingerea perfecțiunii.
Cu cât o Gheișă este mai experimentată , cu atât ținuta ei este mai sobră și mișcările ei mai gingașe , mai grațioase , tinzând către o eleganță ce pune în valoare totul...și trup și spirit.

Valoarea emblematică a Gheișei pentru cultura japoneză nu poate fi înțeleasă decât în contextul social general bazat pe Codul Bushido , supranumit  "sufletul Japoniei" sau "calea samurailor".
Sinteza între șhintoism , confucianism și buddism , codul onoarei are la bază o anumită filozofie despre viață , despre legea karmei .O societate clădită solid pe cele opt virtuți :spiritul de dreptate , curajul eroic , bunătatea și compasiunea , respectul , integritatea , onoarea , datoria și loialitatea și , desigur , autocontrolul.
În acest context , personalitatea Gheișei apare ca un omagiu adus eternului feminin , menit să dea sens și farmec unei existențe altminteri austere.
Deoarece Gheișa reprezintă o emblemă natională a Japoniei ,mi s-a părut potrivit să alătur imaginii ei drapelul național al acestei țări."


Descriere tehnică:
Tehnică - Ulei -H.p.placaj-carton 40 x 30 cm .(cu ramă 46 x 36 cm)
Finalizat în anul 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
Această lucrare provine din colecția "Urme și amprente în timp"
© Copyright Reserved by Noktys Nokte



„ The Emblem of Japan
Author's description:
The emblematic figure of the country of the sun rises, Geisha is a prototype of femininity specific to a particular cultural tradition.
These young ladies are the living illustration of the gentleness and behavioral refinement at the top of the art.

"Geisha" means "a person of the arts", a dancer and interpreter of Japanese art traditions. "Geisha" cultural center was and remains Kyoto, where the training of geishas is four centuries old.
Between a child with almond-black eyes, wide open to an overwhelming reality, and the self-confident geiko, trained to create harmonious and refined pleasures around her, the road is long and involves going through several stages. A continuous glimpse of the spirit, rituals and changes in dress style and behavior until perfection.
The more Geisha is experienced,the more sober she is,the more gentle,the more graceful ,and she tends towards an elegance that favors everything...and body and spirit.

Geisha's iconic value for Japanese culture can only be understood in the general social context based on the Bushido Code, dubbed "the soul of Japan" or "the way of the samurai."
The synthesis between shintoism, confucianism and buddhism, the code of honor is based on a certain philosophy of life, about the law of karma. A solid society built on the eight virtues: the spirit of justice, the heroic courage, kindness and compassion, respect, integrity, honor, duty and loyalty and, of course, self-control.
In this context, the personality of Geisha appears as a tribute to the eternal feminine, meant to give meaning and charm to an otherwise austere existence.
Because Geisha is a national emblem of Japan, it seemed appropriate for me to join her the national flag of this country."

Tehnical description:
Technique - Oil -l.o cardboard 40 x 30 cm.(With frame 46 x 36 cm)
Finished in year 2018
Author - Stoian Andrei Stefan 
This artwork comes from the "Traces and prints in time"Collection.
©  Copyright Reserved by Noktys Nokte

22 mar. 2018

Golden Rain

Ploaie de aur
Descrierea autorului:
"După albul rece și imaculat al zăpezilor greoaie și târzii...,
galbenul viu al Forsythiei parcă încălzeste sufletul, 
o dată cu parfumul răcoros și proaspăt al primăverii ce se lasă greu asteptată.

Nu degeaba această floare a primit denumirea populară de "Ploaie de aur"...
pare o revărsare de energie desprinsă din coloristica minunata a soarelui,
atunci când așteptăm după o iarnă bogată în viscole puternice, o rază de soare prevestitoare de schimbare...
Văzând-o, am descoperit în ea una dintre ipostazele renașterii naturii , într-o primăvară târzie, precum iarna ce o lasă în urmă.

Lucrarea imortalizează frumusețea acestei flori , dragostea de viață potentată de fierberea sevelor telurice și bucuria de a fi martor la atâtea metamorfoze.
M-am gândit să transpun în limbajul artei vizuale acea stare de spirit pe care Beethoven a imortalizat-o în "Oda bucuriei" căreia Friederich Schiller i-a scris versurile.

-Slavã tie, stea curatã, voie bunã pe Pãmânt, 
-Astãzi te simtim aproape, sol din Rai, cu soare sfânt.
Vraja ta aduce iarãsi, pe popor lângã popor, 
-Toti pe lume, frati noi suntem, unde vii usoare-n zbor.
-Cine a avut norocul de prieteni buni sã dea, 
-Cine stie ce-i iubirea, lângã noi cântând sã stea.
-Fericit un suflet drag te poate face pe pãmânt, 
-Cine n-a simtit iubirea, plece dintre noi plângând

Esență acesteia ar fi chiar unul dintre simbolurile specifice anotimpului de primăvară, această floare fiind astfel una dintre primele vestitoare ale acestui anotimp.
Am stilizat puțin vaza prin elemente florale în conformitate cu atmosfera neoclasică a stilului, îmbogățită central cu simbolul cântătoarelor migratoare ce sosesc în vremuri calde... 

Descriere tehnică:
Tehnică - Ulei -H.p.placaj-carton 40 x 30 cm .(cu ramă 46 x 36 cm)
Finalizat în anul 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
Această lucrare provine din colecția "Ipostaze ale renașterii"
© Copyright Reserved by Noktys Nokte




„Golden Rain”
Author's description:
"After the cold and immaculate white of the heavy late snow....Forsythia's live yellow seems to warm the soul with the cool,fresh spring scent that was so much expected.

Not without a reason,this flower has been given the popular name of "Golden rain".It seems an outpouring of energy from the wonderful sun coloring,after a winter rich in blizzards...a bright sunshine of change.Looking at this flower I discovered one of the hypostasis of the rebirth of nature,in a late spring,after the winter that leaves behind.

The work immortalizes the beauty of this flower, the love of life enriched by the boiling of the tellurian and the joy of witnessing so many metamorphoses.
I thought to translate into the language of visual art that mood that Beethoven had immortalized in the "Ode to Joy", to which Friederich Schiller wrote his lyrics.

- Glory, clean star, good will on earth,
-We feel close to you, the soil of Heaven, the sunshine.
The spell brings again, the people beside the people,
-Thanks to the world, we are brothers, where you live light on the fly.
-Who had the good fortune of good friends to give,
-Who knows what love is, next to us singing.
-Help a dear soul can make you on the earth,
-Who did not feel love, leave us weeping

Its essence would be even one of the symbols of the spring season, this flower being one of the first vestiges of this season.
I stylized a little vase through floral elements according to the neoclassical atmosphere of the style, centrally enriched with the symbol of migratory singers arriving in warm weather ... "

Tehnical description:
Technique - Oil -l.o cardboard 40 x 30 cm.(With frame 46 x 36 cm)
Finished in year 2018
Author - Stoian Andrei Stefan 
This artwork comes from the "The Hypostasis of the rebirth"Collection.
©  Copyright Reserved by Noktys Nokte

16 mar. 2018

Winter in Baragan

Iarna în Bărăgan”
Descrierea autorului:
Parte a Câmpiei Române,Bărăganul este,potrivit etimologiei cuvântului,un șes întins bântuit de crivăț iarna și de vânturi aprige peste an,în timp de furtună. Cuvântul Bărăgan provine din dialectul pecenego-cumanilor,ultimele popoare migratoare ce  ne-au tranzitat teritoriul în drumul lor spre Balcani.

Pentru mine,ca artist,Bărăganul este un tărâm cu orizonturi largi,unde mi-am găsit vremelnic adapost când am hotărât să părăsesc jungla urbană a capitalei pentru a fi mai aproape de mama natură, între cer și pământ, negândindu-mă că implicit asta poate însemna și între viață și moarte uneori...

Tabloul imortalizează peisajul hibernal de la mijlocul lui martie 2018 când am simțit pentru prima oară ce înseamnă să viețuiești la răscruce de vânturi și la mila naturii.

Experiența ,trăită intens,la limita supraviețuirii,mi-a insuflat mai mult respect decât cel inițial dobândit cu mult înainte de a părăsi junga urbană, față de locuitorii permanenți ai locului,perfect adaptați la condițiile de mediu ,cu rădăcini adânci în pământul străbun.Aceștia sunt niște eroi,martiri fără glorie în luptă permanent cu viața , cu existența aflată deseori în bătaia crâncenă și nemiloasă a naturii.Mai ales pe timpul iernii, atunci când basmul de vis al copiilor... se transformă usor dar sigur în ”iadul alb„ cu înghețuri precum oțelul călit în foc...

Căsuțele modeste, troienite cu zăpezi de la doi la patru metri înălțime iar natura amortiță se transformă total în sticlă din gheață, străzile par mai repede tuneluri,în ciuda orizonturilor largi pe care le oferă anotimpurile calduroase...

Existența omului în Bărăgan este precum cea a naturii, ”azi este, maine nu mai este...„ 
Cel mai puternic rezistă,dar nu se știe cât există...!"

Descriere tehnică:
Tehnică - Ulei -H.p.placaj-carton 30 x 40 cm .(cu ramă 36 x 46 cm)
Finalizat în anul 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
Această lucrare provine din colecția "Rădăcini Naționale"
© Copyright Reserved by Noktys Nokte



Winter in Baragan”
Author's description:
Part of the Romanian Plain,Baragan is,according to the etymology of the word,a large field exposed to the icy north  wind in winter and to the harsh winds along the year,during the storms.The word Baragan comes from the dialect of the  pecenego-cumans,the last migratory peoples that crossed our territory on their way to  Balkans.

For me ,as an artist,Baragan is a land with broad horizons where I found temporary shelter when I decided to leave the urban jungle of the capital to be closer to my mother nature,between heaven and earth, not thinking that such a decision  could implicitly mean living between life and death sometimes...

The picture immortalizes the hibernal landscape from  mid March 2018 when I first felt what it means to live at the crossroad of  winds and at the mercy of nature.

The experience,lived intensely at the limit of survival, insufflated me much more respect than the initial feeling I already had  before leaving the urban jungle, towards the permanent inhabitants of the place,perfectly adapted to the environmental conditions, with deep roots in the earth.These are heroes,martyrs without a glory in permanent struggle with life, with the existence often found in the cruel and ruthless beating of nature.

Especially in winter,when the children's dream fairytale  turns, lightly but surely,into the “white hell“ with frosts like the hardened steel in the fire...

The modest,snow-covered cottages of  two or four meters tall and the numb nature turn completely into ice-glass,and the streets seem faster tunnels,despite the wide horizons offered by the warm seasons...

Man's existence in Baragan is alike nature..“today is,tomorrow is no longer“...The strongest resists,but it is not known how long...!

Tehnical description:
Technique - Oil -l.o cardboard 30 x 40 cm.(With frame 36 x 46 cm)
Finished in year 2018
Author - Stoian Andrei Stefan 
This artwork comes from the "National Roots"Collection.
©  Copyright Reserved by Noktys Nokte

12 mar. 2018

Flowers from paradise

Zoom
Zoom (1)

Flori din paradis
Descrierea autorului:
Legenda spune că, gustând din fructul arborelui cunoașterii,
Adam și Eva au fost izgoniți din Grădina Edenului și nevoiți să-și continue 
existența într-o dimensiune a suferinței și a morții.

Ca semn al iubirii ,Creatorul a umplut pământul de flori, transformându-l într-un
locus amoenus, palida copie a paradisului pierdut.
Simbol al iubirii și al luminii, florile sunt ființe vegetale pe care le rupem ,
le punem în vază și le admiram frumusetea fără să ne gândim ca ele mor pentru ca noi să fim fericiți.
Flori în agonie, jertfe vii, în numele iubirii și respectului pe care vrem să ni-l arătăm unii altora...

Această lucrare asociază imaginea florilor de grădină cu sălbăticia naturii.
Peste sublimele ființe jertfelnice din vază, flori sălbatice revărsate în cascadă plâng în tacere.
Florile din tablou sunt flori imaginare, desigur, sunt florile paradisului pierdut,
jertfite pentru a contracara efectul nociv al acelor "fleurs du mal"despre care vorbea Charles Baudelaire.


Descriere tehnică:
Tehnică - Ulei -H.p.placaj 40 x 30 cm .(cu ramă 46 x 36 cm)
Finalizat în anul 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
Această lucrare provine din colecția "Paradisul Pierdut"
© Copyright Reserved by Noktys Nokte





Flowers from paradise
Author's description:
The legend says that, by tasting the fruit of the tree of knowledge,
Adam and Eve were banished from the Garden of Eden and forced to continue
existence in a dimension of suffering and death.

As a sign of love, the Creator filled the earth of flowers, turning it into one
locus amoenus, the pale copy of the lost paradise.
Symbol of love and light, flowers are plant beings we break,
we put them in vase and admire their beauty without thinking that they die so that we can be happy.
Flowers in agony, living sacrifices in the name of love and respect we want to show each other ...

This work associates the image of garden flowers with the wilderness of nature.
Bent over the sublime sacrificial  beings from the vase,  wild flowers are flowing in cascade,crying in silence.
The flowers in the picture are imaginary flowers, of course, are the flowers of the lost paradise,
sacrificed to counter the harmful effect of those ”fleurs du mal” that Charles Baudelaire was talking about. "
Tehnical description:
Technique - Oil -l.o cardboard 40 x 30 cm.(With frame 46 x 36 cm)
Finished in year 2018

Author - Stoian Andrei Stefan

This artwork comes from the "Paradise lost" Collection.

©  Copyright Reserved by Noktys Nokte


Contact Me

Nume

E-mail *

Mesaj *