22 mar. 2018

Golden Rain

Ploaie de aur
Descrierea autorului:
"După albul rece și imaculat al zăpezilor greoaie și târzii...,
galbenul viu al Forsythiei parcă încălzeste sufletul, 
o dată cu parfumul răcoros și proaspăt al primăverii ce se lasă greu asteptată.

Nu degeaba această floare a primit denumirea populară de "Ploaie de aur"...
pare o revărsare de energie desprinsă din coloristica minunata a soarelui,
atunci când așteptăm după o iarnă bogată în viscole puternice, o rază de soare prevestitoare de schimbare...
Văzând-o, am descoperit în ea una dintre ipostazele renașterii naturii , într-o primăvară târzie, precum iarna ce o lasă în urmă.

Lucrarea imortalizează frumusețea acestei flori , dragostea de viață potentată de fierberea sevelor telurice și bucuria de a fi martor la atâtea metamorfoze.
M-am gândit să transpun în limbajul artei vizuale acea stare de spirit pe care Beethoven a imortalizat-o în "Oda bucuriei" căreia Friederich Schiller i-a scris versurile.

-Slavã tie, stea curatã, voie bunã pe Pãmânt, 
-Astãzi te simtim aproape, sol din Rai, cu soare sfânt.
Vraja ta aduce iarãsi, pe popor lângã popor, 
-Toti pe lume, frati noi suntem, unde vii usoare-n zbor.
-Cine a avut norocul de prieteni buni sã dea, 
-Cine stie ce-i iubirea, lângã noi cântând sã stea.
-Fericit un suflet drag te poate face pe pãmânt, 
-Cine n-a simtit iubirea, plece dintre noi plângând

Esență acesteia ar fi chiar unul dintre simbolurile specifice anotimpului de primăvară, această floare fiind astfel una dintre primele vestitoare ale acestui anotimp.
Am stilizat puțin vaza prin elemente florale în conformitate cu atmosfera neoclasică a stilului, îmbogățită central cu simbolul cântătoarelor migratoare ce sosesc în vremuri calde... 

Descriere tehnică:
Tehnică - Ulei -H.p.placaj-carton 40 x 30 cm .(cu ramă 46 x 36 cm)
Finalizat în anul 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
Această lucrare provine din colecția "Ipostaze ale renașterii"
© Copyright Reserved by Noktys Nokte




„Golden Rain”
Author's description:
"After the cold and immaculate white of the heavy late snow....Forsythia's live yellow seems to warm the soul with the cool,fresh spring scent that was so much expected.

Not without a reason,this flower has been given the popular name of "Golden rain".It seems an outpouring of energy from the wonderful sun coloring,after a winter rich in blizzards...a bright sunshine of change.Looking at this flower I discovered one of the hypostasis of the rebirth of nature,in a late spring,after the winter that leaves behind.

The work immortalizes the beauty of this flower, the love of life enriched by the boiling of the tellurian and the joy of witnessing so many metamorphoses.
I thought to translate into the language of visual art that mood that Beethoven had immortalized in the "Ode to Joy", to which Friederich Schiller wrote his lyrics.

- Glory, clean star, good will on earth,
-We feel close to you, the soil of Heaven, the sunshine.
The spell brings again, the people beside the people,
-Thanks to the world, we are brothers, where you live light on the fly.
-Who had the good fortune of good friends to give,
-Who knows what love is, next to us singing.
-Help a dear soul can make you on the earth,
-Who did not feel love, leave us weeping

Its essence would be even one of the symbols of the spring season, this flower being one of the first vestiges of this season.
I stylized a little vase through floral elements according to the neoclassical atmosphere of the style, centrally enriched with the symbol of migratory singers arriving in warm weather ... "

Tehnical description:
Technique - Oil -l.o cardboard 40 x 30 cm.(With frame 46 x 36 cm)
Finished in year 2018
Author - Stoian Andrei Stefan 
This artwork comes from the "The Hypostasis of the rebirth"Collection.
©  Copyright Reserved by Noktys Nokte

16 mar. 2018

Winter in Baragan

Iarna în Bărăgan”
Descrierea autorului:
Parte a Câmpiei Române,Bărăganul este,potrivit etimologiei cuvântului,un șes întins bântuit de crivăț iarna și de vânturi aprige peste an,în timp de furtună. Cuvântul Bărăgan provine din dialectul pecenego-cumanilor,ultimele popoare migratoare ce  ne-au tranzitat teritoriul în drumul lor spre Balcani.

Pentru mine,ca artist,Bărăganul este un tărâm cu orizonturi largi,unde mi-am găsit vremelnic adapost când am hotărât să părăsesc jungla urbană a capitalei pentru a fi mai aproape de mama natură, între cer și pământ, negândindu-mă că implicit asta poate însemna și între viață și moarte uneori...

Tabloul imortalizează peisajul hibernal de la mijlocul lui martie 2018 când am simțit pentru prima oară ce înseamnă să viețuiești la răscruce de vânturi și la mila naturii.

Experiența ,trăită intens,la limita supraviețuirii,mi-a insuflat mai mult respect decât cel inițial dobândit cu mult înainte de a părăsi junga urbană, față de locuitorii permanenți ai locului,perfect adaptați la condițiile de mediu ,cu rădăcini adânci în pământul străbun.Aceștia sunt niște eroi,martiri fără glorie în luptă permanent cu viața , cu existența aflată deseori în bătaia crâncenă și nemiloasă a naturii.Mai ales pe timpul iernii, atunci când basmul de vis al copiilor... se transformă usor dar sigur în ”iadul alb„ cu înghețuri precum oțelul călit în foc...

Căsuțele modeste, troienite cu zăpezi de la doi la patru metri înălțime iar natura amortiță se transformă total în sticlă din gheață, străzile par mai repede tuneluri,în ciuda orizonturilor largi pe care le oferă anotimpurile calduroase...

Existența omului în Bărăgan este precum cea a naturii, ”azi este, maine nu mai este...„ 
Cel mai puternic rezistă,dar nu se știe cât există...!"

Descriere tehnică:
Tehnică - Ulei -H.p.placaj-carton 30 x 40 cm .(cu ramă 36 x 46 cm)
Finalizat în anul 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
Această lucrare provine din colecția "Rădăcini Naționale"
© Copyright Reserved by Noktys Nokte



Winter in Baragan”
Author's description:
Part of the Romanian Plain,Baragan is,according to the etymology of the word,a large field exposed to the icy north  wind in winter and to the harsh winds along the year,during the storms.The word Baragan comes from the dialect of the  pecenego-cumans,the last migratory peoples that crossed our territory on their way to  Balkans.

For me ,as an artist,Baragan is a land with broad horizons where I found temporary shelter when I decided to leave the urban jungle of the capital to be closer to my mother nature,between heaven and earth, not thinking that such a decision  could implicitly mean living between life and death sometimes...

The picture immortalizes the hibernal landscape from  mid March 2018 when I first felt what it means to live at the crossroad of  winds and at the mercy of nature.

The experience,lived intensely at the limit of survival, insufflated me much more respect than the initial feeling I already had  before leaving the urban jungle, towards the permanent inhabitants of the place,perfectly adapted to the environmental conditions, with deep roots in the earth.These are heroes,martyrs without a glory in permanent struggle with life, with the existence often found in the cruel and ruthless beating of nature.

Especially in winter,when the children's dream fairytale  turns, lightly but surely,into the “white hell“ with frosts like the hardened steel in the fire...

The modest,snow-covered cottages of  two or four meters tall and the numb nature turn completely into ice-glass,and the streets seem faster tunnels,despite the wide horizons offered by the warm seasons...

Man's existence in Baragan is alike nature..“today is,tomorrow is no longer“...The strongest resists,but it is not known how long...!

Tehnical description:
Technique - Oil -l.o cardboard 30 x 40 cm.(With frame 36 x 46 cm)
Finished in year 2018
Author - Stoian Andrei Stefan 
This artwork comes from the "National Roots"Collection.
©  Copyright Reserved by Noktys Nokte

12 mar. 2018

Flowers from paradise

Zoom
Zoom (1)

Flori din paradis
Descrierea autorului:
Legenda spune că, gustând din fructul arborelui cunoașterii,
Adam și Eva au fost izgoniți din Grădina Edenului și nevoiți să-și continue 
existența într-o dimensiune a suferinței și a morții.

Ca semn al iubirii ,Creatorul a umplut pământul de flori, transformându-l într-un
locus amoenus, palida copie a paradisului pierdut.
Simbol al iubirii și al luminii, florile sunt ființe vegetale pe care le rupem ,
le punem în vază și le admiram frumusetea fără să ne gândim ca ele mor pentru ca noi să fim fericiți.
Flori în agonie, jertfe vii, în numele iubirii și respectului pe care vrem să ni-l arătăm unii altora...

Această lucrare asociază imaginea florilor de grădină cu sălbăticia naturii.
Peste sublimele ființe jertfelnice din vază, flori sălbatice revărsate în cascadă plâng în tacere.
Florile din tablou sunt flori imaginare, desigur, sunt florile paradisului pierdut,
jertfite pentru a contracara efectul nociv al acelor "fleurs du mal"despre care vorbea Charles Baudelaire.


Descriere tehnică:
Tehnică - Ulei -H.p.placaj 40 x 30 cm .(cu ramă 46 x 36 cm)
Finalizat în anul 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
Această lucrare provine din colecția "Paradisul Pierdut"
© Copyright Reserved by Noktys Nokte





Flowers from paradise
Author's description:
The legend says that, by tasting the fruit of the tree of knowledge,
Adam and Eve were banished from the Garden of Eden and forced to continue
existence in a dimension of suffering and death.

As a sign of love, the Creator filled the earth of flowers, turning it into one
locus amoenus, the pale copy of the lost paradise.
Symbol of love and light, flowers are plant beings we break,
we put them in vase and admire their beauty without thinking that they die so that we can be happy.
Flowers in agony, living sacrifices in the name of love and respect we want to show each other ...

This work associates the image of garden flowers with the wilderness of nature.
Bent over the sublime sacrificial  beings from the vase,  wild flowers are flowing in cascade,crying in silence.
The flowers in the picture are imaginary flowers, of course, are the flowers of the lost paradise,
sacrificed to counter the harmful effect of those ”fleurs du mal” that Charles Baudelaire was talking about. "
Tehnical description:
Technique - Oil -l.o cardboard 40 x 30 cm.(With frame 46 x 36 cm)
Finished in year 2018

Author - Stoian Andrei Stefan

This artwork comes from the "Paradise lost" Collection.

©  Copyright Reserved by Noktys Nokte


27 feb. 2018

Carols at Chesler


Colindători la Chesler”
Descrierea autorului:
Chesler...sat vechi cu tradiții și rânduieli statornicite pe culțul muncii cinstite...sacru pământ românesc așezat,după cum îi spune și numele,într-o căldare,pe cursul unui pârâiaș ce izvoraște dintr-o pădure de salcâmi.

Auzisem de existența acestei așezări cu oameni fără pereche, care mai păstrau în spiritualitatea lor parfumul unor vremi demult apuse,dar nu credeam că voi putea vreodată să calc pe acolo,pe urmele pașilor pierduți.
Întâmplarea a făcut să mă aflu în Ardeal,în ținutul Târnavelor,și să pot da frâu liber chemării de a cunoaște acest focar de tradiții românești aflat în extincție.
Am pornit așadar într-acolo pe patru roți alături de asistenta mea...ne-am rătăcit la un moment dat însă,întrebând pe localnicii din Micăsasa,comuna aparținătoare,am reușit să găsim drumul...Unul îngust,ca o punte a suspinelor...străjuit de două dealuri halucinante,rănite de alunecări de teren.O turmă de oi păștea printre tufele de păducel și porumbele,amintind de o ocupație straveche.

Șase kilometri de drum pustiu până au apărut primele case...Multe părăsite,cu crăpături adânci,gârbovite sub apăsarea timpului...păstrând încă în zidurile lor ecoul vieții de altădată.
Am parcurs satul de la un capăt la celălat și ne întrebam cu mirare ce îi ține pe oameni aici,departe de civilizație,în condiții atât de precare?Am privit în jur sperând să găsim un răspuns.Atunci am observat la o poartă cum o tărancă ne făcea semne disperate să oprim.Ne-am întors ...oricum eram la capătul satului și drumul se înfunda...și ne-am apropiat de persoana care ne făcuse semne.
Am coborât geamul mașinii și ...mare ne-a fost mirarea să dăm cu ochii de un chip luminos,renăscut parcă din picturile lui N.Grigorescu.Un chip senin,împăcat cu soarta..doi ochi blânzi ...două mâini calde și tăbăcite de vreme care le căutău pe ale noastre,într-o bucurie a comuniunii de spirit.

Să fi fost oare spiritul satului păstrat cu voință și credință într-un suflet ce-și trăia ultimii ani ai vieții în locul unde își avea rădăcinile?
Întâmplarea ne-a tulburat profund și am păstrat-o adânc în memorie.
Apoi,într-o noapte geroasă de iarnă ,mi-am adus aminte de Chesler...satul cu oameni singuri...fără pereche...pe care nu îi mai colindă niciun copil.

Și atunci am plăsmuit acest tablou din imaginile memorate în urma acestei călătorii în timp..."

Descriere tehnică:
Tehnică - Ulei -H.p.placaj-carton 30 x 40 cm .(cu ramă 36 x 46 cm)
Finalizat în anul 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
Această lucrare provine din colecția "Rădăcini Naționale"
© Copyright Reserved by Noktys Nokte

„Carols at Chesler”

Author's description:
Chesler...an old village with traditions and customs settled on the cult of honest work...a  sacred Romanian land seated,as its name says,in a hollow,along a little brook that springs from a forest of acacias.

I had heard of the existence of this settlement with matchless people who still preserve inside their spirituality the perfume of long ago  times,but I did not think I could ever go there on the traces of  the  lost steps.
It happened to be in Transylvania,in the land of Tarnava rivers,and I could give full expression to the call for making the  acquaintance of this focus of Romanian  traditions on the verge of extinction.
So,I sett off on four wheels with my assistant...we got lost at a certain moment but,asking the locals from Micasasa,the commune to which Chesler belongs,we last managed to find the way...A narrow one,like a bridge of sighs...guarded by two hallucinant hills,hurt by landslides.A herd of sheep among the hawthorns  and sloe trees,reminding of an ancient occupation.

Six kilometres of deserted road until the first houses appeared...Many abandoned,with deep cracks,garbed under the pressure of time...still keeping in their walls the echo of the past life.
We went through the village from one end to another  wondering what was the reason for the people to live here under such precarious conditions? I looked arround hoping to find an answer.Suddenly,I noticed at a gate of a house a person who was making desperate signs for us to stop.
We came back...anyway,we were at the end of the village and the road was  disappearing...we got close to the person who had made us signs.
I let down the window of the car and...how great to see a bright face, that seemed to have been  reborn from N.Grigorescu's paintings.A clear face,accustomed to fate,two kind eyes ...and two warm hands looking for ours ,in a joy of spiritual communion.

Was it the spirit of the village preserved by will and faith inside a soul that was living its last years in the place where it had its roots?
The encounter profoudly  impressed us and we kept it deep in our memory.
After a time,in a frosty winter  night,I remembered of Chesler...the village with lonely people...matchless people ...who are no more visited by childen singing carols .And then,I imagined the painting out of my memories , picked up during this travel in time.

Tehnical description:
Technique - Oil -l.o cardboard 30 x 40 cm.(With frame 36 x 46 cm)
Finished in year 2018
Author - Stoian Andrei Stefan 
This artwork comes from the "National Roots"Collection.
©  Copyright Reserved by Noktys Nokte

19 feb. 2018

Spirit of sculpture



„Spiritul sculpturii”
Descrierea autorului:
Constantin Brancuși, legendă a sculpturii mondiale.
Datorită lui, pasărea măiastră de pe covoarele oltenești și-a luat zborul și a intrat în eternitate.
Am conceput această lucrare cu gândul la ironia sorții acestui artist care a avut un destin iesit din comun.

Jumătate tăran și jumătate zeu, cum l-a numit o persoană din anturajul său, Brancuși a parcurs pe jos drumul initiatic de la statutul de fiu de tăran din Hobița , la cel de sculptor de talie internațională.
Cel ce a reinventat sculptura punând bazele modernismului în acest domeniu artistic, ridicând simboluri naționale la rang de universal.

Sanctuarul dacic stilizat în Masa tăcerii, Coloana fără sfârșit, Poarta sărutului, sunt doar câteva dintre simbolurile ce definesc nu doar spiritualitatea românească, ci și aspirațiile general umane către sacralitate , cunoaștere și iubire.
Astfel l-am redat în această compoziție, stilizat sub forma unui zeu veghind din cer asupra : Tăcerii, infinitului și Iubirii...
Descriere tehnică:
Tehnică - Ulei -H.p.placaj 30 x 40 cm .(cu ramă 36 x 46 cm)
Finalizat în anul 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
Această lucrare provine din colecția "R
ădăcini Naționale"
© Copyright Reserved by Noktys Nokte





„Spirit of sculpture”

Author's description:
Constantin Brancuşi, legend of the world sculpture.
Thanks to him,the great miraculous bird from the Oltean carpets took its flight and entered into eternity.
I conceived  this work thinking at the irony of this artist's  fate  with such an uncommon destiny.

Half peasant and half god,as one of his close persons called him,Brancusi walked  the initiatic way from the status of a country man from Hobita to that of an international sculptor.
Brancusi was the one who reinvented sculpture laying the foundations of modernism in this artistic field,raising the national symbols at the universal rank.

The Dacian sanctuary stylized in the Table of the Silence,the Endless Column,the Gate of the Kiss,are just some of the symbols that define not only the Romanian spirituality,but also the general human aspirations towards sacredness,knowledge and love.
That 's why I imagined him in this composition as a god watching from heaven above Silence,Infinity and Love."

Tehnical description:
Technique - Oil -l.o cardboard 30 x 40 cm.(With frame 36 x 46 cm)
Finished in year 2018
Author - Stoian Andrei Stefan
This artwork comes from the "National Roots" Collection.

©  Copyright Reserved by Noktys Nokte

Contact Me

Nume

E-mail *

Mesaj *